بشار اسد کشورهای غربی را متکبر خواند

بشار اسد کشورهای غربی را متکبر خواند
يکشنبه 20 خرداد 1397 - 21:50

یک نماینده پارلمان روسیه به نقل از رییس جمهوری سوریه گفت: کشورهای غربی متکبر هستند و به سنت های کشورهای دیگر توجه نمی کنند.

العالم - سوریه

به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، «دیمیتری سابلین» رئیس پلتفورم میهن دوستانه حزب حاکم روسیه واحد که به همراه هیات پارلمانی روسیه با بشار اسد دیدار می کرد با بیان این مطلب به نقل از وی، افزود: رئیس جمهوری سوریه تصریح کرد که بدون کمک حامیان دولت سوریه، آزادسازی بخش های حومه دمشق از تروریست ها امکان پذیر نبود.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری روسیه در بخشی از سخنان خود گفت که دمشق برای نخستین بار پس از سالها جنگ، به شهری تبدیل شده است که در آن جنگی وجود ندارد؛ جنگ سوریه علیه روسیه هم بود.

به گفته این نماینده پارلمان روسیه، رئیس جمهوری سوریه در دیدار با هیات روسی همچنین ابراز تاسف کرد که سوری ها و روس ها از یکدیگر شناخت درستی ندارند و برای رفع این مساله پیشنهاد کرد که گفتمانی بین ملت های دو کشور آغاز شود چرا که در 20 سال اخیر بسیاری از جوانان تحت تاثیر غرب قرار گرفتند و از آمریکا شناخت بیشتری دارند.

سابلین ادامه داد: اسد تصریح کرد که در این شرایط دورنمایی برای گفت وگو با غرب وجود ندارد زیرا کشورهای غربی به سنت های کشورهای دیگر توجه نمی کنند و تنها به دیدگاه محدود خود از جهان توجه می کند.

هیات پارلمانی روسیه روز گذشته (شنبه) نیز با معاون دبیرکل حزب بعث سوریه دیدار کرد و دو طرف درخصوص توسعه همکاری های روسیه و سوریه گفت وگو کردند.

دفتر مطبوعاتی حزب روسیه واحد در گزارشی در این باره اعلام کرد: احزاب حاکم روسیه و سوریه توافق کردند نقشه راهی را برای گسترش همکاری های دو حزب تنظیم کنند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها