آمریکا: کانادا از پشت به ما خنجر زد!

آمریکا: کانادا از پشت به ما خنجر زد!
دوشنبه 21 خرداد 1397 - 01:13

در حالی است که هم پیمانان آمریکا واشنگتن را عامل پایان ناخوشایند نشست سران گروه هفت در کانادا می دانند، واشنگتن مدعی است که جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، از پشت به آمریکا خنجر زده است.

العالم - آمریکا

آمریکا روز یکشنبه کانادا را به علت آنچه خاتمه فاجعه آمیز نشست سران گروه هفت خواند، مقصر دانست و جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، را متهم کرد که از پشت به آمریکا خنجر زده است؛ این در حالی است که هم پیمانان آمریکا مدعی هستند که این واشنگتن بود که چنین پایان ناخوشایندی را برای نشست سران گروه هفت در کانادا رقم زد.

تنها چند دقیقه بعد از انتشار بیانیه مشترکی که به تایید رهبران هفت کشور عضو گروه هفت رسیده بود، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، توئیتی منتشر کرد که در آن از سخنانی که نخست وزیر کانادا در کنفرانس خبری بر زبان آورده بود انتقاد کرد.

لری کودلو Larry Kudlow ، مشاور اقتصادی ارشد آمریکا، در گفتگویی با شبکه خبری سی. ان.ان. گفت: او (نخست وزیر کانادا) به نوعی از پشت به ما خنجر زد. وی افزود: نخست وزیر کانادا با این کارش ضربه بزرگی به کل گروه هفت زد.

کودلو گفت: ما در این نشست شرکت کردیم. ما با مباحث آن موافقت کردیم. ما در خصوص بیانیه پایانی نشست گروه هفت کوتاه آمدیم. ما با حسن نیت بیانیه پایانی را پذیرفتیم.

پیتر ناوارو  Peter Navarro، مشاور تجاری رئیس جمهور آمریکا، نیز در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز از مواضع نخست وزیر کانادا انتقاد کرد. وی گفت: هر رهبر خارجی که با سوء نیت در دیپلماسی با دونالد ترامپ گفتگو می کند و بعد از آن تلاش می کند که بعد از پایان گفتگوها از پشت (به وی) خنجر بزند، جای ویژه ای در جهنم خواهد داشت.

وی افزود: جاستین ترودو در کنفرانس خبری خود این سوء نیت در دیپلماسی را دنبال کرد. این کاری بود که جاستین ترودوی ضعیف و ناصادق انجام داد.

ترودو در کنفرانس خبری گفته بود که تصمیم ترامپ در توجیه کردن وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا به بهانه ملاحظات امنیت ملی نوعی اهانت به کانادایی هایی است که از زمان جنگ جهانی اول تا کنون همواره در کنار نیروهای آمریکایی ایستاده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها