مسکو: آمریکا و تروریست‌ها برای حمله شیمیایی تازه آماده می‌شوند

مسکو: آمریکا و تروریست‌ها برای حمله شیمیایی تازه آماده می‌شوند
دوشنبه 21 خرداد 1397 - 16:46

وزارت دفاع روسیه با استناد به اطلاعاتی که از 3 منبع مستقل در اختیار دارد، اعلام کرد که آمریکا و تروریست‌ها برای حمله شیمیایی تازه در دیرالزور آماده می‌شوند.

العالم-سوریه

 وزارت دفاع روسیه هشدار داد که آمریکا و گروه‌های تروریستی همسو با این کشور در تدارک حمله شیمیایی تازه‌ای با هدف تحریک کشورهای دیگر به اقدام علیه سوریه هستند.

بنابر گزارش خبرگزای اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه  امروز دوشنبه اعلام کرد که نظامیان ارتش آزاد سوریه، گاز اشک‌آور و کلر را به روستای دیر الزور آورده‌اند تا به این وسیله حمله  شیمیایی جدیدی علیه غیرنظامیان صورت دهند.

«ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این مورد گفت: «بر طبق اطلاعاتی که از ۳ منبع مستقل به دست آمده است، گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه با همکاری نیروهای ویژه آمریکا در حال تدارک اقدامات فتنه‌گرایانه  با استفاده از مواد سمی در دیرالزور هستند.»

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که ویدئوی استفاده از مواد شیمیایی پس از آنکه در رسانه‌های غربی منتشر شد، می تواند (بهانه‌ای) برای حمله ائتلاف تحت رهبری آمریکا به موسسات دولتی سوریه باشد و اقدامات تروریست‌ها در کرانه شرقی علیه نیروهای نظامی دولتی سوریه را توجیه کند.

وزارت دفاع روسیه  همچنین هشدار داده است که چنین اقداماتی که به بی‌ثباتی در سوریه منجر می‌شوند، غیرقابل قبول هستند.

آوریل گذشته، آمریکا، فرانسه و انگلیس به بهانه استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما، سوریه را هدف حمله هوایی قرار دادند.ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی در حالی صورت می‌گیرد که این کشور  در سال 2013 با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمایی خود را نابود کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها