رسوایی جنسی در کلیسای شیلی، پاپ را وادار به پاکسازی کرد

رسوایی جنسی در کلیسای شیلی، پاپ را وادار به پاکسازی کرد
دوشنبه 21 خرداد 1397 - 21:44

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، روز دوشنبه با موافقت استعفای اسقفی از کشور شیلی به دلیل رسوایی‌های جنسی، اقدام به پاکسازی کلیسای کاتولیک در این کشور آمریکای جنوبی کرد.

العالم - گوناگون

در بیانیه‌ای که واتیکان صادر کرده، پاپ فرانسیس با تقاضای استعفای سه اسقف بلند پایه در کشور شیلی موافقت کرده است. پاپ همچنین مسئولینی را برای اداره موقت سه حوزه تحت امر اسقف های مذکور، گمارده است.

خوان باروس 61 ساله از زمانی که پاپ در سال 2015  وی را به اسقفی ناحیه اوسورنو در شیلی انتخاب کرده بود، در کانون یک رسوایی بزرگ جنسی قرار داشت. باروس به سرپوش گذاشتن بر آزار جنسی کودکان توسط کشیشی به نام فرناندو کارادیما در دهه‌های 80 و 90 میلادی در شیلی متهم بود.

به نقل از آسوشیتدپرس، پاپ با پذیرش استعفای دو اسقف دیگر نشان داد که بار این رسوایی بزرگ در کلیسای شیلی تنها بر دوش باروس و یا بیش از 40 کشیش و سه اسقف دیگر تعلیم یافته توسط فرناندو کارادیما نمی باشد.

کاردیما در سال 2011 میلادی توسط واتیکان گناهکار شناخته شده و به "توبه و طلب آمرزش مادام العمر برای جرایم جنسی" خود محکوم شده بود.

پاپ فرانسیس اولین رهبر کاتولیکی است که به وجود "فرهنگ سوءاستفاده و سرپوش گذاشتن" در کلیسای کاتولیک اذعان کرده است.

در سال 2015، بسیاری از سیاستمداران و رهبرای کلیساهای شیلی خواستار برکناری خوان باروس شدند، اما پاپ در قبال این خواست عمومی مقاومت کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها