ریشه مشکلات فلسطین چیست؟

ریشه مشکلات فلسطین چیست؟
سه شنبه 31 مرداد 1391 - 15:35

نويسنده و تحليلگر سياسي فلسطيني گفت: مشکل فلسطين و قدس اقدامات صهيونيست ها در شهرک سازي و يهودي سازي نيست، بلکه مشکل اصلي نبود راهبردي براي مقابله با اين اقدامات است.

" "خليل شاهين" روز سه شنبه به شبکه خبري العالم، گفت: سیاست های صهیونیستی برای جدا کردن قدس از فلسطین باعث شده تا فلسطینی ها اقلیتی کمتر از 12 درصد در شهر قدس را تشکیل دهند، که این اقلیت نیز با سیاست های یهودی سازی رژیم صهیونیستی در قدس کمتر هم خواهد شد.
این نويسنده و تحليلگر سياسي فلسطيني، افزود: مشکل فلسطینی ها يهودي سازي قدس و شهرك سازي صهیونیست ها نیست بلکه مشكل اصلي نبود راهبرد فلسطینی و عربی برای مقابله با صهیونیست ها و سكوت جامعه جهاني در قبال تجاوزان رژيم صهيونيستي است.
شاهین سیاست های فعلی صهیونیست ها در قبال قدس را ابتکار آریل شارون رئیس پیشین رژیم صهیونیستی دانست که هم اکنون بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی این رژیم در حال اجرای آن است.

وی افزود:بر اساس طرح شارون ، 60 درصد از مساحت كرانه باختري در اختيار رژيم صهيونيستي قرار مي گيرد و قدس در مركز اين مناطق اشغالي قرار دارد.

این نویسنده فلسطینی با اشاره به شدت شهرک سازی در 2 سال اخیر، گفت : نتانیاهو با تکیه بر ائتلاف هایی که در کابینه رژیم صهیونیستی انجام داده و با کمک تفکر محافظه کارانه حاکم بر صهیونیستها توانسته این رویکرد را به عنوان راه حل نهايي اجرا کند.
خليل شاهين با انتقاد از ناتوانی تشکیلات خودگردان تصریح کرد: تنها هدف تشكيلات خودگردان، حفظ همين تشكيلات بي سر و سامان است، كه حتی نمي تواند کمترین توقعات و نیازهای جامعه فلسطینی را تامین کند.

وی تاکید کرد: مسئله فلسطین و قدس نیازمندبرنامه ای داخلی است که سنگ بناي اقدامات کارامد در عرصه عربي، اسلامي و بين المللي باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد که 43 سال پيش يك صهیونیست تندرو به نام روهين اقدام به آتش زدن مسجد الاقصي كرد و اكنون صهیونیست ها اين سياست را به تمام قدس و فلسطین تعمیم داده اند.

11:57.21



پربیننده ترین خبرها