واکنش شرکت نایک به ماجرای عدم تحویل کفش به تیم ملی فوتبال ایران

واکنش شرکت نایک به ماجرای عدم تحویل کفش به تیم ملی فوتبال ایران
دوشنبه 21 خرداد 1397 - 23:14

نایک بالاخره به ماجرای عدم تحویل کفش به تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد و اذعان کرد که از ترس تحریم‌های آمریکا، این کار را کرده است.

العالم-ایران/ورزشی

چند روز پس از اعلام خبر امتناع شرکت لوازم ورزشی «نایک» از ارائه کفش ورزشی به اعضای تیم ملی فوتبال ایران، سخنگوی این شرکت بالاخره به این ماجرا واکنش نشان داد.

آنطور که خبرگزاری فرانسه گزارش داده، شرکت نایک در بیانیه‌ای رسمی «تحریم‌های آمریکا» را علت عدم ارائه کفش ورزشی به تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است.

در بیانیه نایک آمده است: «تحریم‌های آمریکا بدان معنا است که نایک به عنوان یک شرکت آمریکایی، نمی‌تواند در حال حاضر به تیم ملی ایران کفشی تحویل بدهد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «تحریم‌هایی که می‌توان علیه نایک اعمال کرد، سال‌هاست که به قوت خود باقی است و بر اساس قانون، می‌توان آنها را اعمال کرد.»

خبرگزاری فرانسه نوشته که اعلام ناگهانی ناممکن بودن ارائه کفش‌های نایک به ورزشکاران ایرانی، مسئولان فوتبال این کشور را سردرگم کرده زیرا در جام جهانی سال 2014 و در حالی که همین تحریم‌های امروز علیه ایران اعمال می‌شد، فوتبالیست‌های ایرانی توانسته بودند با کفش‌های نایکوارد زمین شوند.

در این گزارش به نقل از «کارلوس کیروش» سرمربی پرتقالی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران آمده است: «ورزشکاران به تجهیزات ورزشی خود عادت می‌کنند و این درست نیست که یک هفته مانده به چنین مسابقه مهمی، این تجهیزات را عوض کرد.»

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها