پارلمان کانادا، «حملات شخصی» ترامپ به نخست‌وزیر کانادا را محکوم کرد

پارلمان کانادا، «حملات شخصی» ترامپ به نخست‌وزیر کانادا را محکوم کرد
سه شنبه 22 خرداد 1397 - 10:41

مجلس عوام کانادا به اتفاق آرا طرح حمایت از صنایع فولاد و آلومینیوم این کشور در مقابل تعرفه‌های آمریکا را تصویب کرد و همچنین «حملات لفظی» دونالد ترامپ و مشاورانش به نخست‌وزیر کانادا را محکوم کردند.

العالم - آمریکا

طرح پیشنهادی حزب اپوزیسیون کانادا در پارلمان این کشور در حمایت از صناع فولاد و آلومینیوم این کشور و همچنین محکومیت حملات لفظی اخیر آمریکایی‌ها علیه نخست‌وزیر کانادا تصویب شد.

به دنبال تنش‌های اخیر در روابط آمریکا و کانادا پس از برگزاری نشست گروه ۷ به میزبانی کانادایی‌ها، مجلس عوام کانادا به اظهارنظرهای تند دونالد ترامپ و مشاورانش علیه «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا واکنش نشان داد.

به گزارش رویترز، در طرح پیشنهادی که این مجلس تصویب کرده، قانونگذاران به اتفاق آرا، «حملات شخصی» رئیس‌جمهور امریکا و مشاورانش به ترودو را محکوم کردند.

قانونگذاران کانادایی همچنین حمایت خود را از مواضع دولت این کشور در حمایت از صنایع فولاد و آلومینیوم کانادا در برابر تعرفه‌های اعمالی آمریکا اعلام کردند.

پیشتر و به دنبال نشست گروه ۷ بود که ترامپ ضمن تایید نکردن بیانیه پایانی این گروه که توسط نخست‌وزیر کانادا قرائت شد، ترودو را «رهبری ضعیف» خواند.

به دنبال همین نشست بود که مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارنظری تند علیه مواضع ترودو درباره تعرفه‌های اعمالی آمریکا گفته بود که یک جای خاصی برای نخست‌وزیر کانادا «در جهنم» وجود دارد.

«دونالد توسک» رئیس شورای اروپا در حمایت از نخست‌وزیر کانادا گفته بود که «یک جای خاصی در بهشت» برای ترودو وجود دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها