سفیر روسیه در لبنان:

اکنون زمان خروج ایران و حزب‌الله از سوریه نیست

اکنون زمان خروج ایران و حزب‌الله از سوریه نیست
سه شنبه 22 خرداد 1397 - 11:06

سفیر روسیه در لبنان تأکید کرد در شرایط فعلی، خروج حزب‌الله و ایران از سوریه ممکن نیست زیرا غلبه بر تروریسم هنوز نهایی نشده است.

العالم _ سوریه

«الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در لبنان اعلام کرد مطرح کردن خروج ایران و حزب‌الله از سوریه در شرایط کنونی امکان ندارد بویژه اینکه شکست کامل تروریسم هنوز محقق نشده است.

بر اساس گزارش «رأی‌الیوم»، زاسپکین در ادامه گفت، تمرکز بر روی این موضوع در مرحله فعلی از اردوگاه مقابل با هدف خلق مشکلات و ایجاد شک میان محور مقاومت و روسیه انجام می‌شود و این موضوع، مردود است.

وی تأکید کرد که رابطه میان روسیه و محور مقاومت در سوریه «رابطه همکاری» است و حضور آمریکا در سوریه یکی از دلایل اصلی پیچیدگی‌ها در این کشور و عدم حصول راه‌حل است.

زاسپکین ادامه داد، حوادث در سوریه به صورت گسترده در حال تغییر است و پیش‌بینی می‌کنم طی یک یا دو ماه آینده  این حوادث نتیجه نهائی نداشته باشد زیرا اهداف اصلی در برابر محور مقاومت و روسیه مانند نابودی تروریسم و بهبود اوضاع هنوز محقق نشده است. روسیه در کنار ارتش سوریه برای تسلط بر کل مرزها ایستاده است و اوضاع در سوریه گام به گام در حال جلو رفتن است.

وی درباره وضعیت لبنان نیز گفت: معتقدم که تشکیل دولت جدید در زیاد طول نخواهد کشید و همانطور که می‌گویند بعد از عید (فطر) است، پیچیدگی‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای تشکیل دولت فعلا تا حد زیادی غیرموثر بوده است و تمایل سیاسی شدیدی برای تشکیل دولت وجود دارد.

اخیرا در پی تشدید فضاسازی رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای آن علیه ایران و حزب الله و حضور نیروهای مقاومت در کنار مستشاران ایرانی، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله در سخنان روز قدس اعلام کرد که «اگر کل دنیا هم جمع شود، نمی‌تواند حزب‌الله را از سوریه بیرون کند.. حزب الله آنجا که باید باشد، هست و تنها در صورتی که دمشق از حزب الله بخواهد، نیروهای حزب‌الله سوریه را ترک خواهند کرد». 

فارس

پربیننده ترین خبرها