ناكامی انقلاب، ماموريت القاعده در يمن

ناكامی انقلاب، ماموريت القاعده در يمن
چهارشنبه 1 شهريور 1391 - 05:08

قاهره (العالم) - فعال سياسي يمني تاكيد كرد: القاعده براي ناكام گذاردن انقلاب در اين كشور به كار گرفته شده و هركس از اين تشكيلات حمايت كند، با آن مرتبط بوده و هدفش مسلط كردن بيگانگان بركشور است.

عبدالله قاسم الشرعبي روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه العالم تصريح كرد: القاعده در زمان رژيم سابق به عنوان عامل تهديد جامعه بين المللي در يمن حضور داشت، اما امروزه اين تشكليلات براي عقيم كردن و به شکست کشاندن جريان هاي انقلابي و نيز برهم زدن امنيت در يمن تلاش مي كند و هدفش بي نتيجه گذاشتن زحمات جوانان اين كشور براي به ثمر رساندن انقلاب است.

وي در ادامه گفت: عناصر وابسته به القاعده يمني هستند، اما تنها جریان مورد حمایت خارجی به شمار می روند. اين افراد به دليل فساد اخلاقي، در پی جلب حمايت مالي بيگانگان و دستيابي به قدرت و ثروت بيشتر از طريق غارت سرمايه هاي كشور هستند و در اين راه از ويران كردن وطن خود پروايي ندارند.

الشرعبي خطاب به كساني كه طرفدار دخالت بیگانگان در يمن هستند، گفت: آنان خواهان تسلط بیگانه و تحت قيموميت قرار گرفتن يمن هستند و در نتیجۀ اقدامات آنها، درحال حاضر دخالت هاي نظامي امريكا و تحمیل سياست هاي واشنگتن بر يمن و پيامدهاي ناشي از آن را شاهد هستيم.

وي درباره انفجارهاي اخير يمن خاطرنشان كرد: عاملان اين انفجارها كساني هستند كه از بحران اقتصادي در يمن سود مي برند.

الشرعبي افزود: درحال حاضر ارتش از تاسيسات زيربنايي كشور مراقبت مي كند، اما متاسفانه به جاي اين كه به وطن و ارتش ملي احترام گذاشته شود، افراد بخصوصي مورد توجه قرار گرفته اند. براي مثال تيپ يكم زرهي از علي محسن الاحمر طرفداري مي كند اما مركز امنيت ملي تابع محمد عبدالله صالح است.

وي گفت: در شرايط فعلي هر گروه نظامي و امنيتي در يمن،  از فرد خاصي طرفداری می کند. در كشوري كه امنيت نباشد، اقتصاد متزلزل خواهد شد و تمام نشانه ها گوياي آن است كه دست هايي براي ضربه زدن به اقتصاد در كار است.
Fz-21-17:11  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها