بازداشت 13 مظنون داعشی در ترکیه

بازداشت 13 مظنون داعشی در ترکیه
سه شنبه 22 خرداد 1397 - 17:29

13 مظنون به عضویت در گروه تروریستی داعش در ترکیه بازداشت و مقادیر زیادی اسناد، تجهیزات و سلاح از آنها کشف شد.

العالم ـ ترکیه

نیروهای امنیتی ترکیه شامگاه دوشنبه 13 مظنون به عضویت در گروه تروریستی داعش را در استان «آدانا» بازداشت کردند.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» پلیس ترکیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد این افراد سابقه همکاری با داعش و حضور در مناطق درگیری در سوریه و عراق را دارند.

 گفته می‌شود این افراد بازداشت شده قصد داشتند عملیاتی تروریستی را در آدانا که در آن پایگاه هوایی «اینجرلیک» نیز قرار دارد، اجرا کنند.

در جریان عملیات‌های ضد تروریستی که منجر به بازداشت این افراد شد، مقادیر زیادی اسناد محرمانه، تجهیزات ارتباطی و دو قبضه سلاح «شات‌گان» کشف شد.

به گزارش فارس، در حالی که رسانه‌های محلی ترکیه پیشتر گزارشاتی از حمایت‌های غیرمستقیم آنکارا از داعش از زمان آغاز بحران سوریه منتشر کرده‌اند اما دولت ترکیه مدعی است که طی 2 سال اخیر بیش از 5000 داعشی را بازداشت کرده است.

دولت آنکارا همچنین از زمان وقوع کودتای نافرجام در 15 جولای 2016، ضمن اعمال حالت فوق‌العاده در ترکیه، بیش از50 هزار نفر را بازداشت و حدود 150 هزار نفر را از مشاغل دولتی اخراج کرده است. این بازداشت‌ها و اخراج‌ها هنوز هم ادامه دارد. 

درپی این اقدامات آنکارا بود که چندین کشور اروپایی با انتقاد شدید از نقض حقوق بشر و آزادی بیان در ترکیه، توقف روند مذاکرات را برای عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، خواستار شدند. این تصمیم کشورهای اروپایی باعث بروز تنش‌های دیپلماتیک جدید با ترکیه و آغاز جدال لفظی بین سران این کشورها شد.

پربیننده ترین خبرها