از سوی کمیسیون شوراهای مجلس؛

کلیات طرح تجمعات مردمی تصویب شد

کلیات طرح تجمعات مردمی تصویب شد
سه شنبه 22 خرداد 1397 - 20:38

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز این کمیسیون، کلیات طرح اجرایی کردن اصل بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مربوط به تجمعات مردمی، بررسی و تصویب شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

اصغر سلیمی در تشریح نشست امروز (سه شنبه) کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشته، در این نشست، طرح اجرایی کردن اصل بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بررسی شد تا در مورد مکان تجمعات مردمی تصمیم گیری شود. 
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کلیات این طرح رای آورد و در کارگروه بررسی می‌شود، تصریح کرده، براساس این طرح، تجمع کنندگان نیاز به اخذ مجوز از هیچ مرجعی ندارند. 
سلیمی اضافه کرده، بر مبنای این طرح، نماینده مجلس باید در تجمعات زیر 300 نفر در جمع معترضین حضور یابد و در تجمعات کمتر از 700 نفر نیز باید رئیس مجمع نمایندگان آن استان حضور یابد. 
سلیمی اظهار داشته، اگر اجتماع معترضین کمتر از 2هزار نفر باشد، نواب رئیس مجلس باید در جمع معترضین صحبت کنند و در تجمعات بالای 2 هزار نفر نیز باید رئیس مجلس در جمع معترضان صحبت کند، البته این مسائل فقط در طرح مطرح شده و به دلیل عدم اتفاق نظر، این موضوع در کمیسیون بررسی می‌شود. 
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفته، همچنین در این نشست روند عملیاتی شدن جزء (1) بند (الف) ماده (26) احکام قانون برنامه پنجساله ششم توسعه کشور با حضور مسؤولان و نمایندگان شورای‌عالی آمایش سرزمین و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بررسی شد. 
سلیمی یادآور شده، سازمان برنامه گزارشی در زمینه روند عملیاتی شدن آمایش سرزمین ارائه کرد و مشخص شد که کشور به 9 منطقه تقسیم بندی شده است که در 20 استان مطالعات اولیه آمایش سرزمین در حال تکمیل و نهایی شدن است و 11 استان دیگر نیز در حال فعالیت در این زمینه هستند. 
سلیمی با بیان اینکه در سال 91 آمایش سرزمین تصویب شده ولی اجرا نشده است، اظهار داشته، نمایندگان به عدم اجرای آمایش سرزمین اعتراض داشتند، در این زمینه از قانون برنامه ششم یکسال عقب هستیم زیرا در سال اول باید مطالعات آمایش سرزمینی تکمیل می‌شد. 
نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: قرار شد نامه‌ای را به دیوان محاسبات بدهیم تا مشخص شود برای آمایش سرزمین در برنامه پنجم و ششم چه اقداماتی انجام شده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها