سفیر ایران بر ضرورت توسعه روابط گمرکی تهران و باکو تاکید کرد

سفیر ایران بر ضرورت توسعه روابط گمرکی تهران و باکو تاکید کرد
سه شنبه 22 خرداد 1397 - 22:07

سفیر جمهوری اسلامی ایران ، روز سه شنبه در دیدار با رئیس جدید کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان، در باکو، بر توسعه همکاری های دو کشور در حوزه گمرک تاکید کرد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

جواد جهانگیر زاده در گفت و گو با رئیس جدید کمیته دولتی گمرک آذربایجان، 24 ساعته شدن فعالیت گذرگاه های مرزی آستارا ، بیله سوار و جلفا از اول ماه می - 11 اردیبهشت- را مهم دانست و آن را برای تقویت روابط دو کشور با اهمیت عنوان کرد.
وی علاقمندی ایران برای تقویت روابط با جمهوری آذربایجان را اعلام و مناسبات دو کشور در حوزه گمرک و سایر بخش ها را رضایت بخش خواند. 
سفیر ایران در جمهوری آذربایجان، همچنین بر ضرورت سرعت بخشیدن به فعالیت های مشترک دو کشور تاکید کرد. 
به گزارش ایرنا، «صفر مهدی اف» رئیس جدید کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان،در این دیدار با اشاره به توسعه موفقیت آمیز رو ابط سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی دو کشور،گفت: همکاری های گمرک نقش مهمی در توسعه روابط دو کشور ایفا می کند.
وی در خصوص تقویت هر چه بیشتر روابط دو کشور با رهبری حسن روحانی و الهام علی اف روسای جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان ابراز اطمینان کرد. 
مهدی اف افزود: دیدار های مرتب مسئولان گمرک دو کشور همسایه در گذرگاه های مرزی تاثیر مثبتی در گسترش همکاری های گمرکی دارد. 
وی در بخشی از سخنان خود به اقدامات انجام گرفته در زمینه تکمیل فعالیت گمرک جمهوری آذرایجان و تامین شفافیت بیشتر اشاره و خاطرنشان کرد، اقدامات انجام گرفته شرایط مناسب برای فعالیت ثمربخش محافل کاری دو کشور فراهم می کند.

پربیننده ترین خبرها