عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا:

ترامپ می فهمد که دیپلماسی سخت تر از معامله است

ترامپ می فهمد که دیپلماسی سخت تر از معامله است
چهارشنبه 23 خرداد 1397 - 08:00

عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با انتقاد از دیدار بدون استراتژی ترامپ با کیم گفت: رئیس جمهوری شاید دریافته باشد که هنر دیپلماسی از هنر معامله سخت تر است و باید نشان دهد یک راهبرد برای کره شمالی دارد.

العالم - آمریکا

باب منندز نایب رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در واکنش به دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی افزود: من آرزو دارم به یک راه حل واقعی و پایدار برای رسیدن به صلح از طریق دیپلماسی و تعهد جدی برای انحلال توانایی های هسته ای کره شمالی دست یابیم.

وی ادامه داد: تاریخ بارها نشان داده است هنگامی که به کره شمالی نمی توانیم اعتماد کنیم و باید بر عملکرد آن ها بازرسی داشته باشیم اما متأسفانه، توافق ناقص امروز، جزئیات را فراهم نمی کند و هیچ تأییدیه ای ندارد. 

این سناتور دمکرات اضافه کرد: به دست آوردن یک توافق آسان است اما بخش مشکل آن، اجرای استراتژی با مراحل تایید شدنی است. کره شمالی، پیشاپیش امتیاز خود را گرفته است یعنی در دیدار با رئیس جمهوری آمریکا مشروعیت خود را به نحو مطلوب به دست آورده و در عرصه جهانی نیز پذیرفته شده است.

منندز با بیان اینکه در مقابل ما سیاست فشار حداکثری و تحریم ها را تضعیف کردیم، اضافه کرد: هنوز جوهر امضای توافق در سنگاپور خشک نشده بود که چین اعلام کرد باید در تحریم های کره شمالی تعادلی برقرار شود.

وی یادآور شد: در عوض رئیس جمهوری ما متعهد شد تا تمرین نظامی دفاعی خود را با کره جنوبی که به ثبات شبه جزیره کره و امنیت و استراتژی منطقه ای متحدان ما بستگی دارد، پایان دهد.

عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اظهار کرد: رئیس جمهوری ما به جای آنکه رهبر کشوری را که با آمریکایی ها جنگیدند و شهروندان آن را کشته اند، مورد سرزنش و ملامت قرار دهد، لبخند می زند و با دیکتاتور دست می دهد.

منندز گفت: ما یک گذرنامه آزاد را به یک معترض بین المللی داده ایم که از مردم خود سوء استفاده می کند، خویشاوندان خود را می کشد و امنیت ملی ما را تهدید می کند.

وی نگرانی خود را از این نشست و توافق اینگونه بیان کرد که به نظر می رسد با توجه به شرایط کره شمالی، جدول زمانی در اختیار این کشور است تا هر زمانی که خواست به برنامه خود پایان دهد.

سناتور دمکرات آمریکا تاکید کرد:مقامات دولت ما باید بگویند که نقشه راه آنها برای انحلال توان هسته ای کره شمالی، صلح و ثبات در منطقه چیست. سختی ها و شیطنت ها همیشه در جزئیات است که ما آن را نداریم.

'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه گذشته وارد سنگاپور شدند. این دو نفر امروز برابر با 22 خرداد ماه با یکدیگر دیداری را برگزار کردند که برای رهبران دو کشور در بیش از شش دهه گذشته سابقه نداشت .

عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با انتقاد از دیدار بدون استراتژی ترامپ با کیم گفت: رئیس جمهوری شاید دریافته باشد که هنر دیپلماسی از هنر معامله سخت تر است و باید نشان دهد یک راهبرد برای کره شمالی دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها