دیدارهای جداگانه هیأت ائتلاف «الفتح» با «نوری المالکی» و «سید عمار الحکیم»

دیدارهای جداگانه هیأت ائتلاف «الفتح» با «نوری المالکی» و «سید عمار الحکیم»
چهارشنبه 23 خرداد 1397 - 10:54

یک هیأت از ائتلاف الفتح با رئیس ائتلاف «دولة القانون» و رئیس جریان حکمت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد. دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق» در راس این هیأت با مقامات مذکور رایزنی کرد.

العالم - عراق

«نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولة القانون» و معاون رئیس‌جمهور عراق، دیروز میزبان هیأتی از ائتلاف «الفتح» به ریاست «هادی العامری» بود.

به نوشته پایگاه خبری «المسلة» عراق؛ «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق» و از اعضای ائتلاف العامری، در راس این هیأت با نوری المالکی درباره تشکیل ائتلاف ملی فراگیر دیدار و گفت‌وگو کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی المالکی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار، جدیدترین تحولات سیاسی و امنیتی در عراق، آینده روند سیاسی در سایه تحولات مرحله جاری، ضرورت اقدام موازی برای تشکیل ائتلاف ملی فراگیر و ورود به فضایی ملی با هدف ایجاد نهادهای دولتی و مشارکت کلیه طیف‌ها در تدوین برنامه آتی دولت، بررسی شد.

بر اساس این گزارش، دو طرف توافق کردند که مقابل کلیه شرکایشان در روند سیاسی عراق، انعطاف داشته باشند.

تاکید «عمار الحکیم» بر ضرورت تداوم گفت‌وگوها برای تشکیل فراکسیون اکثریت و ایجاد دولت اکثریت ملی

دیروز (سه‌شنبه 12 ژوئن)، این هیأت ائتلاف الفتح همچنین به دیدار «سید عمار الحکیم» رئیس جریان «حکمت ملی» که به تازگی با ائتلاف «سائرون» به رهبری «جریان صدر» و «الوطنیه» به ریاست «ایاد علاوی» همپیمان شده، رفت.

حکیم در این دیدار، بر ضرورت رسیدگی به بحران ناشی از شکایت‌های مطرح شده درباره نتایج انتخابات تأکید کرد و افزود: حل و فصل شکایت‌ها باید سلامت روند انتخابات را تضمین کند، و آرا و خواسته ملت عراق را مورد حمایت قرار دهد.

به اعلام دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی، وی با اشاره به اهمیت تداوم گفت‌وگوها به منظور تشکیل فراکسیون اکثریت در پارلمان، تصریح کرد: این فراکسیون باید به سمت تشکیل دولت اکثریت ملی قدم بردارد که بتواند آرزوهای شهروندان عراقی را برآورده سازد و نیازهای آنان را پاسخ بدهد.

همچنین در این دیدار دو طرف درباره برنامه اداره حکومت در مرحله پیش رو به بحث و تبادل نظر پرداخته و تأکید کردند: مسأله خدمت‌رسانی باید از مهم‌ترین اولویت‌های دولت آینده باشد.

دیشب ائتلاف «الفتح» با ائتلاف سائرون برای تشکیل فراکسیون اکثریت در پارلمان آتی عراق، به توافق رسید.

فارس

پربیننده ترین خبرها