فرمان رییس جمهور به دستگاه ها برای مهار گرانی/ اجناس داخل انبارها روانه بازار شوند

فرمان رییس جمهور به دستگاه ها برای مهار گرانی/ اجناس داخل انبارها روانه بازار شوند
چهارشنبه 23 خرداد 1397 - 15:06

رئیس دفتر رئیس جمهوری موضوع گرانی را از مهمترین موضوعات مطرح شده در نشست امروز هیات دولت عنوان کرد و گفت: رییس جمهوری امروز بر این مساله تاکید کردند و دستور دادند برای مهار گرانی همه دستگاه‌های ذیربط ورود کنند و اجناسی داخل انبارها به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

«محمود واعظی » روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر شاهد هستیم حتی بخش هایی که ارز 4 هزار و 200 تومانی دریافت می کنند، محاسباتی که برای فروش می کنند با ارز بالاتر است و رییس جمهوری خواست تمام دستگاه های ذیربط به این موضوع رسیدگی کنند. از طرف دیگر، اجناسی در انبارها هست که باید به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد.
رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره گرانی خودرو گفت: طی چند روز گذشته، فضای روانی و احساسی ایجاد شد و در جلسه امروز خواسته شد که خودروسازان با قیمت های مصوب، خودرو را در اختیار مردم قرار دهند.
واعظی با بیان اینکه موضوع گرانی از موضوعات جدی است، گفت: رییس جمهوری امروز بر این مساله تاکید و همه وزیران و دستگاه ها را مسئول کردند و قرار شد روز دوشنبه هفته آینده ایشان جلسه ای برای تصمیم گیری نهایی داشته باشند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: در رابطه با ارز هم مواردی که ثبت سفارش می کنیم، ارز 4 هزار و 200 تومانی در اختیار آن ها قرار می دهیم و مشکلی در این زمینه نداریم.
وی در پاسخ به اینکه آیا دستورالعمل خاصی هم در باره این موضوع تهیه شده است، اظهار داشت: در جلسه امروز اولویت ها تعیین شد اما باید توجه داشت که این مسائل موضوعاتی است که باید با اصناف، تولیدکنندگان، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی مشورت شود تا برای اجرای آن اقناع صورت گیرد.
وی در پاسخ به سوالی درباره مسکوت ماندن لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تروریسم و اینکه برخی به دنبال حداکثر سازی مطالبات از دولت هستند، گفت: ما از طرف دولت از رهبری قدردانی می کنیم که دستور دادند جلسه سران قوا برای موضوعات اقتصادی برگزار شود.تاکنون دو جلسه تشکیل شده و جلسه سوم هم در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد:الان شرایط کشور به گونه ای است که اتاقهای فکر در منطقه و آمریکا و رژیم صهیونیستی تشکیل شده تا از فرصت خروج امریکا از برجام استفاده کنند و بطور مرتب سیگنال های منفی برای افکار عمومی بفرستند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری اضافه کرد:اگر تا دیروز برخی اختلاف سلیقه ها وجود داشت الان نباید اختلاف نظرها ابزاری در دست مخالفین باشد و ما باید ابعاد مختلف تصمیمات را در نظر بگیریم و نباید اقداماتی که به نفع کشور هست را به دلیل برخی دیدگاه های سیاسی و جناحی نادیده گرفت.
وی با بیان اینکه مطالبی که درمجلس درباره لایحه مبارزه با پولشویی مطرح شد درست نیست،گفت: اینکه برخی از نمایندگان بخواهند صفاتی به دیگران بدهند در شان نمایندگان نیست. 
واعظی با بیان اینکه درخواست عضویت در این کنوانسیون در دولت دهم انجام شده است و ارتباطی با این دولت ندارد،افزود: همین آقایانی که الان با آن مخالفت می کنند، در دولت دهم حامی آن دولت بودند. چه شده است آن روز سکوت کردند و امروز مخالفت می کنند.
وی یادآورشد: به نظر می رسد این گونه اقدامات، سیگنال های منفی هم به جامعه و هم به خارج از کشور می دهد و لازم است هماهنگی ها بیشتر شود.
اواعظی همچنین درباره گفت و گوی تلفنی دیروز رئیس جمهوری با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و اینکه آیا اروپا جدیت لازم را برای حفظ برجام دارد گفت: هم در تماس تلفنی دیروز که بسیار مفصل بود، هم تماس تلفنی های که با رئیس جمهور فرانسه، صدر اعظم آلمان و نخست وزیر انگلیس داشتند و همچنین تماس هایی که آقای ظریف با همتایان خودشان داشتند؛ امروز تردید نداریم که اروپا از نظر اراده سیاسی تلاش می کند برجام را حفظ و خواسته های ایران را محقق کند. 
رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه دنیای امروز دنیای به هم تنیده ای هست، اظهار داشت: بسیاری از شرکت هایی که به اسم شرکت های اروپایی هستند اینها ممکن است کسانی برای آنها در آمریکا کار کنند و یا سهامدارانشان آمریکایی باشند و محدودیتهایی دارند.
وی اضافه کرد: اینها مسائلی است که به عنوان یک مشکل بر سر راه وجود دارد ولی به هر حال خود آقای مکرون و اتحادیه اروپا هم از ما خواستند مذاکرات فشرده داشته باشیم و الان تیم مذاکره کننده ما با طرفهای خود مرتب تبادل اطلاعات می کنند تا به نقطه قابل قبول برسند.
واعظی با بیان اینکه طی هفته های اخیر مرتب در حال مذاکره هستیم و گام هایی هم پیش رفتیم گفت: همین که الان مرتب رئیس جمهور فرانسه و یا دیگران تماس می گیرند، نشان دهنده این است در مدت کوتاه گام هایی برداشته شده ولی هنوز توافق نشده است و قرار است «بسته اجرایی همکاری های اقتصادی» را زودتر به ما بدهند. 
رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوالی درباره تخصیص محلی برای برگزاری تجمعات و اینکه درخواست مجوز برای برگزاری راهپیمایی با اصل آزادی اجتماعات مغایرت دارد گفت:هیچ کشوری را سراغ دارید که بخواهند راهپیمایی انجام دهند و بعد نروند مجوز بگیرند.
وی ادامه داد: نه در قانون اساسی ما هست و نه قانون دیگری در هر جای دنیا. وقتی عده ای می خواهند اعتراضی کنند، اجازه می گیرند و مسیرش را هم مشخص می کنند؛ ضمن اینکه این طور نیست هر کس هم برود.
به گزارش ایرنا، واعظی یادآورشد: کسی که خواستار مجوز است باید از کانون، حزب و گروه شناخته شده و ثبت شده باشد و ما هم داریم مقدمات این کار را فراهم می کنیم 
رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین درباره پیامک هایی که روز یکشنبه در مجلس برای نمایندگان ارسال شد اظهار داشت:به هر حال در مجلس موافق و مخالف از این پیامک ها رد و بدل می شود .
وی اضافه کرد: اینکه اول صبح اول وقت این افراد را جلو مجلس جمع کردند که معلوم هم هست چگونه جمع شدند یا بیایند در مجلس تابلو آویزان کنند و طومار جمع کنند؛ این نوع کارها مناسب نیست.نماینده، نماینده مردم است و نمایندگان با تعقل درباره تمام طرح ها و لوایح فکر ، مشورت و بحث می کنند و رای می دهند.
واعظی تصریح کرد: اینکه فضا سازی شود برای اینکه کاری انجام نشود ممکن برای یک یا دو موضوع بشود ولی کار، کار پسندیده ای نیست. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها