جوئیش کرونیکل:انگلیس قصد دارد شاخه سیاسی «حزب‌الله» را هم تروریستی اعلام ‌کند

جوئیش کرونیکل:انگلیس قصد دارد شاخه سیاسی «حزب‌الله» را هم تروریستی اعلام ‌کند
چهارشنبه 23 خرداد 1397 - 19:41

یک رسانه صهیونیستی به نقل از منابع آگاه گزارش داده که وزارت کشور انگلیس قصد دارد کل حزب‌الله لبنان از جمله شاخه سیاسی این گروه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

العالم - اروپا

یک رسانه صهیونیستی مدعی شده است که «ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس قصد دارد شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان را هم گروه «تروریستی» اعلام کند.

یک مقام ارشد حزب محافظه کار انگلیس  به نشریه «جوئیش کرونیکل» گفته است که وزیر کشور انگلیس  با استفاده از قدرت‌ موجود در قانون مبارزه با تروریسم، شاخه سیاسی حزب‌الله را غیرقانونی اعلام می‌کند.

بر اساس این گزارش، شاخه نظامی حزب‌الله از سال 2008 به این سو از سوی اتحادیه اروپا یک گروه تروریستی شناخته شده و عضویت و حمایت از آن یک جرم جدی تلقی می شود.

این عضو حزب محافظه کار انگلیس در ادامه گفت که  ساجد جاوید شخص بسیار متفاوتی نسبت به «آمبر راد» وزیر کشور قبلی انگلیس است که بارها نسبت به اقدام علیه حزب الله صحبت کرده بود، اما هیچ کاری انجام نداد.

این رسانه در ادامه به نامه شهردار لندن در ماه آوریل به وزیر کشور سابق انگلیس برای ممنوعیت تظاهرات حزب الله در این شهر اشاره کرد.

جوئیش کرونیکل در ادامه نوشت که پرچم‌های حزب الله لبنان یکشنبه هفته جاری در مراسم روز جهانی قدس در لندن برافراشته شدند و یکی از سخنگویان آن در این مراسم اعلام کرد که حیات اسرائیل به شمارش افتاده و باید از نقشه محو شود.

این در حالی است که برگزاری راهپیمایی روز قدس در پایتخت انگلیس و به اهتزاز درآمدن پرچم‌های جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان در این راهپیمایی، خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت به طوری‌که روزنامه «جروزالم پست» چاپ سرزمین‌های اشغالی نیز با ابراز عصبانیت و نارضایتی از برافراشته شدن پرچم‌های حزب‌الله در قلب انگلیس، نوشت که این مسئله به خاطر حفره قانونی در آیین‌نامه شهرداری لندن است که شاخه نظامی حزب‌الله را تروریستی می‌داند اما شاخه سیاسی آن را نه.به نوشته این منبع خبری، بعد از برپایی این مراسم در لندن «جون رایان» از اعضای مجلس انگلیس و رئیس گروه «دوستی با اسرائیل» وابسته به حزب کار این کشور در نامه‌ای به ساجد جاوید با ابراز تاسف از برپایی این مراسم در لندن گفت که وزارت کشور هشدارهای مکرر مطرح شده توسط نمایندگان مجلس و شهردار لندن در سال گذشته را نادیده گرفته است. وی حتی جلسه فوری با وزیر کشور را خواستار شده است.

 لابی‌ها و گروه‌های حامی رژیم صهیونیستی نیز تظاهرات کوچکی را در اعتراض به راهپیمایی گسترده قدس در لندن و اهتزاز پرچم‌های حزب‌الله و همچنین حمایت از اسرائیل در مقابل سفارتخانه عربستان سعودی برپا کردند.

گفته می‌شود انتخاب سفارتخانه عربستان سعودی در انگلیس به عنوان مکان تجمع حامیان رژیم صهیونیستی به خاطر «افزایش حمایت ریاض از تل‌آویو» بوده و این مسئله علاوه بر منزوی کردن فلسطینیان، چراغ سبزی به صهیونیست‌ها برای ادامه اشغالگری و جنایات خود است.

تل‌آویو سال‌هاست که به کشورهای اروپایی فشار می‌آورد تا به تفکیک میان شاخه سیاسی و نظامی حزب‌الله پایان داده و کلیت این گروه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهند. این فشار از زمان روی کار آمدن دولت «دونالد ترامپ» در آمریکا افزایش یافته است. گفته می‌شود تروریستی اعلام شدن حزب‌الله یکی از خواسته‌های واشنگتن از بروکسل در جریان مذاکرات طرفین درباره ایران بوده است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها