بشار اسد: موضوع اعلام‌های متناقض تحویل دادن یا ندادن اس 300 به سوریه سیاسی است

چهارشنبه 23 خرداد 1397 - 23:30

بشار اسد رییس جمهور سوریه گفت که اگر اس 300 بیاید یا نیاید دمشق نمی گوید که به سوریه رسیده است، وی تاکید کرد که سلاح استفاده می شود وقتی که باید از آن استفاده شود و سلاحی که در برابر این دو تجاوز سه گانه اخیر و پس از آن تجاوز اسراییلی استفاده شد سوریه آن را اعلام نکرد.

العالم سوریه

بشار اسد در پاسخ به سوال العالم درباره اعطای سامانه پدافند هوایی اس 300 از روسیه به سوریه گفت : همانطور که می دانید، مسائل نظامی بخشی از کار سیاسی هستند، درنتیجه اظهارنظرها حتی اگر جنبه نظامی داشته باشد، حاوی پیامهای سیاسی می باشند.

وی تصریح کرد: پاسخ این سؤال را که چرا روسیه از تحویل (سامانه اس 300) خبر داده و یا گفته نمیخواهد آن را تحویل دهد، باید از طرف روس پرسید، زیرا این موضوع ممکن است به خاطر مسائل سیاسی باشد. 

رئیس جمهور سوریه خاطرنشان کرد: اما تا آنجا که از نظر نظامی به سوریه مربوط است، این ما نیستیم که تعیین می کنیم چه سلاحی به این کشور تحویل داده می شود یا نه. در ماجرای مقابله با حملات سه جانبه اخیر و پس از آن تجاوز اسرائیل، سوریه اعلام نکرد که از چه سلاحی استفاده شد؛ ما مسائلی را که دارای ویژگی نظامی داخلی هستند فاش نمی کنیم، بنابراین حتی اگر اس 300  به سوریه تحویل داده شود یا نه، ما در این خصوص اظهار نظر نخواهیم کرد، و سلاحهای موجود، هنگام نیاز استفاده خواهند شد. 

منبع ، شبکه العالم

206

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها