مصر و سودان همكاری امنيتی مشترک را تقويت می‌كنند

مصر و سودان همكاری امنيتی مشترک را تقويت می‌كنند
پنج‌شنبه 24 خرداد 1397 - 00:53

مقامات مصر و سودان روز چهارشنبه درباره راه های تقویت همکاری در زمینه آموزش پلیس و دوره های ویژه امنیتی بحث و گفتگو کردند.

العالم - مصر

خبرگزاری رسمی مصر گزارش داد اسامه شلتوت سفیر مصر در خرطوم، پایتخت سودان و ابراهیم محمود حمید، وزیر کشور سودان درباره این موضوعات گفتگو کردند.

به گفته شلتوت نشستی درباره رایزنی و همکاری در زمینه همه مسائل امنیتی که دو کشور را نگران کرده است، برگزار شد و دو طرف تهدیدهایی را که زیست محیط منطقه ای و بین المللی با آنها مواجهند، بررسی کردند.

به گفته این منبع این نشست در خرطوم برگزار شد و در جریان آن درباره  تقویت همکاری و تبادل تجارب در زمینه مسائل مربوط به منافع مشترک، از جمله مهاجرت غیر قانونی، قاچاق انسان، جنایت فراملی و جنایت سازمان یافته، مبارزه با تروریسم الکترونیکی و قاچاق مواد مخدر بحث و گفتگو شد.

سفیر مصر همچنین با وزیر کشور سودان درباره راه های تقویت همکاری پلیسی گفتگو کرد. این منبع افزود حل و فصل مشکلاتی که شهروندان دو کشور در حوزه نیل با آنها مواجهند، و تسهیل تحرکات میان دو کشور از محورهای این گفتگوها بود.

روابط میان مصر و سودان اخیرا در ارتباط با اختلافات چندی به ویژه اختلاف درباره مثلث مرزی حلایب با تنش هایی همراه بوده است.

با وجود این، بعد از دیدار ماه مارس عمر البشیر، رئیس جمهور سودان و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در قاهره، پایتخت مصر، آرامشی نسبی میان دو کشور به وجود آمده است. رئیس جمهور مصر نیز اعلام کرده است در ماه اکتبر آینده برای دیداری از سودان به این کشور عزیمت خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها