افزایش بهای نفت در بازار نیویورک

افزایش بهای نفت در بازار نیویورک
پنج‌شنبه 24 خرداد 1397 - 01:18

در پی کاهش ذخایر نفت خام، بنزین و دیگر محصولات پالایش شده، بهای نفت خام سبک و شیرین شاخص نیویورک، وست تگزاس ‏اینترمیدییت (دابلیو.تی.آی) در پایان روز چهارشنبه در معاملات بازار نیویورک افزایش یافت.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏شیرین (وست تگزاس اینترمیدییت) که بیشتر برای ‏قیمت گذاری نفت مصرفی ‏آمریکا، به کار برده می شود در پایان معاملات بازار نفتی نیویورک، برای تحویل در ماه اوت با یک دلار و شش سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 76 دلار و 74 سنت رسید.

همچنین بهای نفت برای قراردادهای ماه ژوئیه با 28 سنت افزایش به 66 دلار و 64 سنت رسید.

بر اساس اعلام آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا (EIA) در هفته منتهی به هشتم ژوئن ذخایر نفت خام تجاری آمریکا چهار میلیون و 100 هزار بشکه کاهش یافت. همچنین ذخایر بنزین دو میلیون و 300 هزار بشکه و دیگر محصولات پالایش شده دو میلیون و 100 هزار بشکه کاهش یافت، این در حالی است که تحلیل گران انتظار داشتند این ذخایر افزایش یابد.

با این حال بازار واکنش چندان مهمی به انتقادات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از سازمان کشورهای صادر کننده نفت نشان نداد.

رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اوپک، سازمان کشورهای صادر کننده نفت را به بالا بردن بهای نفت متهم کرد. وی در توییتی نوشت: بهای نفت بسیار بالا و این اوپک است که همچنان ابتکار عمل را در دست دارد. این خوب نیست. این دومین انتقاد ترامپ طی دو ماه در این مورد محسوب می شود.

جیمز ویلیامز کارشناس شرکت کارگزاری و مدیریت سرمایه گذاری ‏دابیلو تی آر جی(WTRG) که نوسان ‏بازار نفتی را بررسی و ‏واکاوی می کند در این باره می گوید: این اولین باری نیست که ترامپ چنین انتقاداتی را مطرح می کند و عموما اوپک چندان تحت تاثیر چنین انتقاداتی نیست.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها