انصارالله به تشدید "ضربات دردناک" علیه ائتلاف سعودی تهدید کرد

انصارالله به تشدید
پنج‌شنبه 24 خرداد 1397 - 08:38

نیروی دریایی و دفاع ساحلی انصارالله یمن در پی انهدام یک ناو اماراتی در سواحل غربی این کشور به تشدید "ضربات دردناک‌ و نابودکننده" تهدید کرد.

العالم- یمن 

به نقل از شبکه المسیره، ضیف الله الشامی، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن به یک شبکه لبنانی گفت، ائتلاف سعودی هیچ پیشروی در الحدیده نداشته و ما هلی برن نیروی دریایی امارات و عربستان را در نزدیکی بندر الحدیده ناکام گذاشتیم.

بندر الحدیده شاهراه اصلی ورود کمک‌های انسانی به یمن است به طوریکه ۷۰ درصد واردات کشور از این بندر انجام می‌شود.

ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله یمن دو حمله گسترده ائتلاف سعودی در دو شهرستان الدریهمی و التحیتا را همزمان با دو حمله در شهرستان حیس در جنوب الحدیده ناکام گذاشتند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی نیز بیش از ۵۰ حمله هوایی در کنار ده‌ها حملات موشکی شلیک شده از ناوهای ائتلاف به دو منطقه النخیله و المنقم در شهرستان الدریهم داشتند. در حالی که جنگنده‌های ائتلاف سعودی ۱۵ حمله نیز به شهرستان بیت الفقیه در جنوب الحدیده و سلسله حملات به مسیر الحدیده و تعز تا منطقه کیلو ۱۶ در غرب یمن داشتند.

انصارالله به تشدید ضربات دردناک تهدید کرد

از سوی دیگر، نیروی دریایی و دفاع ساحلی وابسته به انصارالله یمن (حوثی‌ها) تهدید کرد، ضربات "دردناک و نابودکننده" را علیه هر ناوی که سواحل یمن را تهدید کند، وارد خواهد کرد.

این نیروها از کشتی‌های غیرنظامی خواستند تا مسافت ۳۲ کیلومتری ناوهای دشمن در سواحل یمن نزدیک نشوند.

در بیانیه امروز این نیروها آمده است، نیروی دریایی انصارالله یمن توانست هلی برن دریایی در یک ناو دشمن را ناکام بگذارد در حالیکه این ناو روز گذشته به سمت ساحل غلیفقه در جنوب الحدیده حرکت کرده بود،‌ منهدم شد.

در این بیانیه آمده است، این ناو با دو موشک ساحلی هدف گرفته و به طور کامل منهدم شد. نابودی این ناو اولین و آخرین آن نخواهد بود.

انصارالله از کشتی‌های غیرنظامی خواست به قانون بین‌المللی دریایی متعهد باشند و ۳۲ دو کیلومتر از سواحل یمن فاصله بگیرند تا آسیبی به آنها نرسد.

در بیانیه انصارالله یمن آمده است، با افزایش تهدید ائتلاف سعودی و گسیل کردن نیروهای مزدور به سمت ساحل غربی با هدف اشغال الحدیده نیروی دریایی یمن برای مقابله با آنها آماده خواهد بود.

طبق این بیانیه، انصارالله به مسؤولیت‌های ملی و دینی خود در دفاع از حاکمیت و حفظ آب‌های منطقه‌ای خود خواهد پرداخت و در برابر خطرناک‌ترین حمله خارجی که جان میلیون‌ها تن از ملت مظلوم یمن را تهدید می‌کند، سکوت نخواهد کرد.

مزدوران وابسته به منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن صبح چهارشنبه ۱۳ ژوئن عملیات موسوم به "پیروزی طلایی" را با پشتیبانی کامل ائتلاف متجاوز عربی با هدف اشغال شهر الحدیده و خارج کردن بندر آن از دست انصارالله آغاز کردند.

جنگنده‌ها و ناوهای ائتلاف متجاوز عربی مواضع انصارالله را در حمایت از عملیات زمینی عملیات "پیروزی طلایی" هدف گرفتند.

کشته شدن چهار سرباز اماراتی

این در حالی است که خبرگزاری رسمی امارات (وام) از کشته شدن چهار سرباز خود در غرب یمن خبر داد.

در بیانیه نیروهای مسلح امارات آمده است، این سربازان در قالب عملیات "بازگرداندن امید" در چارچوب عملیات ائتلاف عربی کشته شدند.

مقامات امارت محل و تاریخ کشته شدن این چهار سرباز را اعلام نکرده‌اند.

این در حالی است که هشدارهای سازمان‌های بین‌المللی درباره فاجعه و پیامدهای این عملیات که بزرگترین بحران انسانی جهان را رقم خواهد زد، افزایش یافته است. در این راستا سازمان "کر اینترنشنال" یکی از معدود سازمان‌های امداد رسان بین‌المللی که در الحدیده فعال است، گفت، ۳۰ حمله هوایی به شهر طی نیم ساعت در روز چهارشنبه انجام گرفت.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها