رویترز: اوبر بانک اتریش همکاری با ایران را قطع کرد

رویترز: اوبر بانک اتریش همکاری با ایران را قطع کرد
پنج‌شنبه 24 خرداد 1397 - 11:30

«اوبر بانک» اتریش در سایت خود خطاب به مشتریان اعلام کرد هرگونه فعالیت مرتبط با ایران را قطع کنند، چرا که امکان پرداخت پول از ۴ نوامبر نخواهد بود.

العالم- اروپا

به نقل از رویترز، اوبر بانک اتریش به دلیل احتمال تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های اروپایی، از همکاری با ایران کنار می‌کشد. اوبر بانک در ماه  سپتامبر قراردادی را با ایران امضا کرد که براساس آن این بانک می‌توانست در سرمایه‌گذاری‌های جدید و مشترک با ایران ورود کند.

اوبر بانک یکی از نخستین بانک‌های اروپایی بود که چنین همکاری را با ایران پس از توافق هسته‌ای 2015 امضاء کرد.

به هر روی، پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که از این توافق هسته‌ای کنار می‌کشد،  شرایط این بانک نیز تغییر کرد. 

اوبر بانک در وب‌سایتی اعلام کرد: «طی دو سال گذشته بسیاری از مشتریان و فعالیت‌های تجاری مرتبط با ایران را حمایت کرد اما تهدیدهایی که توسط آمریکا برای شرکت‌های اروپایی اعمال می‌شود مانع از همکاری خواهد شد چرا که تهدیدهای ثانویه آمریکا برای ما دردسرساز می‌شود». 

این بانک اروپایی حمایت‌های محافظه‌کارانه‌ای را برای پروژه‌های مالی ایران انجام داده و می‌گوید مبادلات و نامه‌های اعتباری مرتبط با ایران و مربوط به قبل از 8 می، به این تحریم‌ها ارتباطی ندارد.

 این بانک به مشتریان خود توصیه کرده است هر چه زودتر مبادلات مرتبط با ایران را بلافاصله به پایان برسانند، چرا که پرداخت‌های آن احتمالا از 4 نوامبر امکان‌پذیر نخواهد بود. 

فارس

پربیننده ترین خبرها