اردوغان: تصویب قطعنامه حمایت از فلسطین شکست آمریکا بود

اردوغان: تصویب قطعنامه حمایت از فلسطین شکست آمریکا بود
پنج‌شنبه 24 خرداد 1397 - 13:23

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه تصویب قطعنامه حمایت از مردم فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل را شکست دوباره آمریکا در عرصه جهانی خواند.

العالم- ترکیه 

اردوغان در شهرستان گونیسو در استان ریزه در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: 'قطعنامه حمایت و حفاظت از فلسطینی های غیرنظامی که توسط ایالات متحده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد وتو شده بود، در مجمع عمومی این سازمان با 120 رای موافق، هشت رای مخالف و 45 رای ممتنع تصویب شد و بار دیگر آمریکا شکست خورد.'
ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز تصویب قطعنامه سازمان ملل متحد درباره فلسطین را موفقیتی بزرگ دانست و گفت: مردم ترکیه به حمایت خود از مردم فلسطین ادامه داده و در کنار آنها خواهند بود.
وی درباره تصویب قطعنامه سازمان ملل متحد درباره فلسطین در توئیتر شخصی خود نوشت: 'تصویب قطعنامه حمایت و حفاظت از فلسطینی های غیرنظامی در مجمع عمومی سازمان ملل که پیش از این توسط ایالات متحده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل وتو شده بود، موفقیتی بزرگ برای مساله فلسطین و برقراری عدالت است.'
وزارت امور خارجه ترکیه نیز با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز خرسندی از تصویب قطعنامه سازمان ملل متحد درباره فلسطین تاکید کرد که دبیرکل سازمان ملل متحد باید هرچه سریعتر شرایط مجازات عاملان کشتار فلسطینی ها را فراهم کرده و اقدامات لازم را در این زمینه به عمل بیاورد.
وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد: 'بار دیگر اعضای جامعه بین المللی که از عقل سلیم برخوردار هستند، ثابت کردند که هیچ گاه ملت فلسطین را که حق زندگی و حقوق آنها نقض و پایمال می شود، تنها نخواهند گذاشت و در برابر این بی عدالتی سکوت نخواهند کرد.' 
در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: 'رای ممتنع برخی از اعضای سازمان ملل متحد در این زمینه که حق و باطل بسیار آشکار از هم تفکیک شده، قابل تأمل و موجب تعجب است.
در این بیانیه تاکید شده است: باید عاملان کشتار فلسطینی های غیرنظامی در تظاهرات مسالمت آمیز محاکمه شوند و تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز اتفاقات مشابه اتخاذ شود.
وزارت امور خارجه ترکیه در این بیانیه اعلام کرده است: ترکیه گام هایی را که در این راستا برداشته خواهد شد، از نزدیک پیگیری خواهد کرد و به حمایت خود از مردم ستمدیده فلسطین ادامه خواهد دا.
به گزارش ایرنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز گذشته پیش نویس قطعنامه حمایت بین المللی از مردم فلسطین را با اکثریت آرای 120 رای موافق، 8 رای مخالف و 45 رای ممتنع تصویب کرد. 
پیش نویس قطعنامه پیشنهادی کویت جهت در نظر گرفتن تدابیری برای حفاظت بین المللی از شهروندان فلسطینی در شورای امنیت سازمان ملل متحد رای گیری و با رای منفی ایالات متحده آمریکا، وتو شده بود.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها