برای اولین بار پس از یک دهه؛

فرماندهان نظامی ارشد دو کره دیدار کردند

فرماندهان نظامی ارشد دو کره دیدار کردند
پنج‌شنبه 24 خرداد 1397 - 16:06

در ادامه تلاش برای کاهش تنش در شبه جزیره کره و برای اولین بار در بیش از یک دهه گذشته، فرماندهان نظامی ارشد دو کره با یکدیگر دیدار کردند.

العالم _ آسیا

کره شمالی و کره جنوبی برای اولین بار در بیش از یک دهه گذشته گفت‌وگوهای نظامی سطح بالا برگزار کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در ادامه دیدارهای مقامات دو کره که هفته‌های گذشته انجام گرفته بود، مقامات نظامی دو کشور روز پنج‌شنبه (امروز) در روستای آتش‌بس مرزی در «پانمونجوم» دیدار و گفت‌وگوکردند.

این دیدار در راستای دیدارهای «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی بود که پیش از این برای کاهش تنش‌ها و اقدامات خصمانه میان دو کره توافق کرده بودند.

گفت‌وگوهای نظامی روز پنج شنبه در حالی برگزار شد که دو روز پیش از این «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سنگاپور برای اولین بار دیدار کردند.

در نشست سنگاپور، ترامپ گفته بود رزمایش‌های نظامی مشترک با کره جنوبی را در شبه جزیره کره متوقف خواهد کرد. کره شمالی در این نشست اعلام کرد به خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره  متعهد است. آمریکا نیز اعلام کرد حاضر است به این کشور تضمین امنیتی ارائه دهد.

قبل از شروع دیدار روز پنج‌شنبه ژنرال‌های نظامی دو کره، طرف کره جنوبی گفت که در نشست امروز راه‌های کاهش تنش نظامی میان دو کره بررسی خواهد شد و برای نشست وزرا برنامه‌ریزی خواهد شد. 

هدف نشست سران نظامی دو کشور در روز پنج‌شنبه، تلاش برای ایجاد صلح در منطقه عنوان شد. این نشست، اولین دور گفت‌وگوهای دو کره در سطح ژنرال‌ها از سال ۲۰۰۷ تاکنون بود.

 

پربیننده ترین خبرها