دعوت نخست‌وزیر عراق از احزاب سیاسی برای توافق بر سر «برنامه‌ اداره کشور»

دعوت نخست‌وزیر عراق از احزاب سیاسی برای توافق بر سر «برنامه‌ اداره کشور»
پنج‌شنبه 24 خرداد 1397 - 19:00

نخست‌وزیر عراق امروز پنجشنبه با دعوت به رعایت قانون و قانون اساسی این کشور، از احزاب سیاسی دعوت کرد بعد از تعطیلات عید فطر برای توافق بر سر برنامه‌ای برای اداره کشور، گرد هم آیند.

العالم _ عراق

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در آستانه حلول عید فطر، ضمن تبریک این مناسبت به مردم، از احزاب سیاسی کشورش دعوت کرد تا برای تدوین برنامه‌ای برای اداره کشور بعد از تعطیلات عید، گرد هم آیند.

به گزارش وبگاه خبری الفرات، العبادی عراقی‌ها را به حفظ کشور و امنیت آن دعوت کرد و خواستار ترجیح دادن منافع ملی و منافع کشور بر منافع شخصی و گروهی شد. 

العبادی با اشاره به تخلفات صورت گرفته در انتخابات اخیر، اعلام کرد که پیمودن راه قانونی و تن دادن به قانون و قانون اساسی و همچنین حرکت به سوی تشکیل پارلمان جدید و دولت برآمده از آن، تنها راه حل مشکلات کنونی عراق است. 

نخست‌وزیر عراق، پیروزی واقعی را حفاظت از کشور و دستاوردها و فداکاری‌های مردم عراق دانست و ضمن بیان اینکه باید در مقابل حفظ روند دموکراسی و سیاسی موضعی یکپارچه اتخاذ کرد، گفت که از همین رو خواستار دیدارهای برای توافق بر برنامه‌ای بر اداره کشور است. 

العبادی گفت: دعوت می‌کنم تا ملاقات‌های مسئولانه‌ای جهت توافق بر برنامه‌ای انجام شود تا با آن کشور در سایه قانون و قانون اساسی اداره شود و این برنامه پاسخگوی نیازها و خواسته‌های مردم برای زندگی با عزت باشد. 

العبادی «احزاب سیاسی» را به برگزاری دیداری در سطح عالی بعد از عید فطر در مکانی که بعدا تعیین می‌شود، دعوت کرد تا درباره مکانیزمی توافق شود که هر چه سریعتر نهادهای قانونی به بهترین شکل و بر اساس تصمیم‌های ملی کار خود را آغاز کند. 

در همین خصوص، مقاماتی در عراق خبر دادند احتمالا بزودی ائتلاف‌های النصر (العبادی) و دولة القانون (المالکی) به ائتلاف سائرون (صدر) و الفتح (العامری) ملحق می‌شوند و در این راستا گفت‌وگوهای جدی برای جلب اعتماد و رفع موانع در مسیر پیوستن این گروه‌ها به منظور تشکیل ائتلاف بزرگ‌تر جریان دارد تا نسخه جدیدی از همپیمانی شیعی شکل بگیرد

پربیننده ترین خبرها