ابراز نگرانی شورای امنیت از شرایط انسانی یمن

ابراز نگرانی شورای امنیت از شرایط انسانی یمن
جمعه 25 خرداد 1397 - 00:50

رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد در پایان نشست غیر علنی این شورا درباره شرایط یمن، خواستار گشایش بندر الحدیده شد و از شرایط انسانی در یمن شدیدا ابراز نگرانی کرد.

العالم-یمن

واسیلی نبنزیا بعدازظهر پنج شنبه در حالی که لباس تیم ملی فوتبال روسیه را به تن داشت، در جمع خبرنگاران به قرائت بیانیه ای کوتاه پرداخت و افزود: بار دیگر می خواهیم قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمله 2216 به طور کامل اجرا شود.

وی ادامه داد: همچنین می خواهیم که همه طرف ها به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی انسان دوستانه عمل کنند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اضافه کرد: بار دیگر بر راه حل سیاسی به عنوان تنها راه پایان درگیری در یمن تاکید و از تلاش های نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در یمن حمایت کامل می کنیم.

با گذشت حدود چهار سال از آغاز بحران در یمن و برگزاری ده ها دور مذاکره برای حل بحران این کشور؛ همچنان عربستان سعودی و متحدان این کشور، راه حل این بحران را در تداوم تجاوزگری می دانند و همین مساله باعث گسترده تر شدن بحران و خشونت در فقیرترین کشور عربی شده است.

الحدیده با بیش از 13 هزار کیلومتر مربع مساحت و نوار ساحلی 300 کیلومتری، حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد. این استان که در فاصله 226 کیلومتری شمال غربی 'صنعا' پایتخت یمن قرار گرفته، بیشتر با بندر حیاتی آن شناخته می شود.

شهر الحدیده، دومین بندر تجاری بزرگ یمن بعد از بندر عدن است و به دلیل داشتن امکانات صادرات و واردات و نزدیکی به معابر بین‌المللی حمل ونقل کالا از اهمیت زیادی برخوردار است.

ايرنا

پربیننده ترین خبرها