رنو: به رغم تحریم‌های آمریکا در ایران می‌مانیم

رنو: به رغم تحریم‌های آمریکا در ایران می‌مانیم
جمعه 25 خرداد 1397 - 20:27

مدیر اجرایی رنو می‌گوید به رغم تهدیدآمیز بودن تحریم‌های جدید آمریکا برای تجارت این شرکت با ایران، رنو قصد دارد در بازار ایران بماند.

العالم- اروپا 

«کارلوس گوسن» مدیر اجرایی شرکت خودروساز فرانسوی «رنو» اعلام کرد که به رغم دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به حضور در بازار ایران ادامه خواهد داد.

گوسن به خبرگزاری فرانسه گفته که به رغم وجود خطر اقدامات تنبیهی آمریکا علیه این شرکت «ما ایران را ترک نمی‌کنیم حتی اگر مجبور شویم که مقیاس کار در ایران را به شدت کوچک کنیم.»

مدیر اجرایی رنو از وجود امید برای بازگشت شرکت‌های خارجی به ایران هم گفته و تصریح کرده: «بهرحال این بازار (ایران) یک روزی مجدداً (به روی خارجی‌ها) باز می‌شود و این حقیقت که ما در این زمان، در این بازار مانده‌ایم، در آن روز برای ما یک مزیت خواهد بود.»

پیش از این، دو خودروساز فرانسوی دیگر یعنی «سیتروئن» و «پژو» که در توافق‌های پسابرجامی و با سرمایه‌گذاری مشترک با خودروسازهای ایرانی، در ایران خودرو تولید می‌کردند، اعلام کرده بودند که با اعمال دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، از ایران خواهند رفت.

ایران پس از فرانسه و برزیل، سومین بازار بزرگ فروش محصولات رنو است و به تنهایی حدود 80 درصد از فروش خاورمیانه‌ای این شرکت را به خود اختصاص داده است.

پربیننده ترین خبرها