تساوی در جذاب‌ترین نبرد دور اول و مهم برای ایرانیان؛

ایران صدرنشین گروه مرگ.. اسپانیا 3 - پرتغال 3

ایران صدرنشین گروه مرگ.. اسپانیا 3 - پرتغال 3
شنبه 26 خرداد 1397 - 00:11

رونالدو در دقیقه 86 بازی هت تریک کرد و ناباورانه، ضربه کاشته را درون دروازه اسپانیا جا داد. پیش از آن در دقیقه 58 بازی ناچو به روند گل‌های کاستا و رونالدو که دبل کرده بودند، پایان داده و با شوت تماشایی اسپانیا را با نتیجه 3 بر 2 از پرتغال پیش انداخته بود.

العالم - جام جهانی روسیه

با تساوی دو تیم مدعی اسپانیا و پرتغال در دومین بازی گروه دوم، تیم ملی ایران صدرنشین این گروه شد.

پیروزی بزرگ ملی پوشان فوتبال ایران مقابل مراکش موجب شده بود که تماشاگران فوتبال دیدار مهم دو تیم مدعی قهرمانی پرتغال و اسپانیا از گروه B جام جهانی 2018 را با حساسیت بیشتری دنبال کنند چراکه تساوی هر یک از آنها، امیدهای ایران برای راهیابی از مرحله گروهی را بیشتر می کرد و شاگردان کارلوس کی‌روش با توان بیشتری در دیدارهای آینده وارد زمین می‌شوند؛ شاگردان هیه‌رو و یاران رونالدو از ساعت 22:30 به مصاف هم رفتند و با تساوی 3-3 به کار خود پایان دادند؛ مسابقه‌ای که لحظه به لحظه آن در زیر گزارش شده و نتیجه آن فوق‌العاده حائز اهمیت بود:


جام جهانی 2018 روسیه؛ گروه B
جمعه: 97/03/25؛ ساعت 22:30
استادیوم: یکاترینبورگ/ تماشاگر: 

اخطار


سرخیو بوسکتس(18) از اسپانیا
بروتو فرناندس(28) از پرتغال


داور: جیانلوکا روچی(ایتالیا)؛ کمک‌ها: النیتو دی لیبراتوره، مائورو تونولینی و ریوجی ساتو(ژاپن)/ کمک داور ویدئویی: میسیمیلیانو ایراتی(کوراسائو)


تیم ملی اسپانیا


داوید دخیا، جرارد پیکه، سرخیو راموس، ناچو، یوردی آلبا، سرخیو بوسکتس، کوکه، داوید سیلوا، آندرس اینیستا، ایسکو و دیگو کاستا.
سرمربی: فرناندو هیه‌رو


تیم ملی پرتغال


روی پاتریسیو، په‌په، ژوزه فونته، سدریک سوارس، رافائل گریرو، ویلیام کاروالیو، ژوائو موتینیو، برناردو سیلوا، بروتو فرناندس، کریستیانو رونالدو و گونزالو گوئدس.
سرمربی: فرناندو سانتوس

 

شرح گل‌ها


اسپانیا 0 - پرتغال 1 (دقیقه 4: کریستیانو رونالدو): رونالدو پنالتی‌ای که گرفته بود را خلاف جهت دخیا به سمت چپ دروازه اسپانیا زد تا گل اول این بازی برای پرتغال ثبت شود.

 

اسپانیا 1 - پرتغال 1 (دقیقه 24: دیگو کاستا): پاس بلند پیکه به زمین پرتغال را کاستا با قدرت بدنی بالا مهار کرد و از په‌په رد شد تا بعد از رفتن به روی خط محوطه جریمه و زدن دو سر توپ تماشایی، با شوت پای زمینی دروازه پرتغال را باز کند.

 

اسپانیا 1 - پرتغال 2 (دقیقه 44: کریستیانو رونالدو): پاس بلند په‌په از میانه زمین را گوئدس گرفت و پشت محوطه جریمه برای رونالدو کاشت که او هم بدون مکث با پای چپ شوت‌زنی کرد تا با اشتباه عجیب دخیا در مهار توپ، دومین گل پرتغال به ثمر برسد.

 

اسپانیا 2 - پرتغال 2 (دقیقه 55: دیگو کاستا): ضربه آزادی که به سود اسپانیا اعلام شده بود را سیلوا به بعد از تیرک دوم فرستاد تا پاس بوسکتس با ضربه سر به مقابل دروازه خالی پرتغال و ضربه تمام کننده کاستا، دومین گل اسپانیا را رقم بزند.

 

اسپانیا 3 - پرتغال 2 (دقیقه 58: ناچو): مدافع راست اسپانیا که خطای پنالتی منجر به گل اول پرتغال را مرتکب شده بود، با شوت روی پای تماشایی از پشت محوطه جریمه که به هر دو تیرک عمودی دروازه برخورد داشت و روی خط حرکت کرد، گل سوم اسپانیا را به ثمر رساند.

 

اسپانیا 3 - پرتغال 3 (دقیقه 87: کریستیانو رونالدو): فوق ستاره تیم ملی پرتغال ضربه آزادی که پشت محوطه جریمه گرفته بود را برخلاف همیشه که با شوت‌های پر قدرت می‌زد، با ضربه بغل پای فنی از کنار دیوار دفاعی بازیکنان اسپانیا عبور داد و در حالی که دخیا نظاره‌گر صحنه بود، توپ را به کنج دروازه فرستاد تا هت‌تریک کند و گل تساوی پرتغال را بزند.


لحظات حساس

دقیقه 3: رونالدو بعد از عوض کردن پا، با زیرکی برخوردی با پای ناچو، مدافع راست اسپانیا داشت تا در همین ابتدای مسابقه یک پنالتی به سود پرتغال اعلام شود.

دقیقه 10: ارسال آلبا به کاستا رسید که او سیلوا را صاحب توپ کرد ولی شوت او از داخل محوطه جریمه با اختلاف زیادی از دروازه پرتغال به اوت رفت.

دقیقه 19: حرکت سریع اینیستا از جناح چپ و سر توپ او، دو بازیکن پرتغال را جای گذاشت ولی سیلوا نتوانست از پاس او بهره ببرد و شوت او به اوت رفت.
دقیقه 22: گوئدس ضد حمله سریعی ترتیب داد و پاس در عمق فوق‌العاده‌ای به رونالدو داد که او بدون مکث به فرناندس پاس داد که شوت او بی‌ثمر بود.
دقیقه 27: شوت استثنایی روی پای ایسکو از گوشه محوطه جریمه به زیر طاق دروازه پرتغال برخورد کرد، تبدیل به گل نشد و در ادامه هم آلبا در شرایط آفساید به توپ رسید؛ داور در این صحنه از تکنولوژی عبور توپ از خط دروازه و کمک داور ویدئویی استفاده کرد.
دقیقه 29: ضربه آزاد خطرناک سیلوا به دیوار دفاعی بازیکنان پرتغال برخورد کرد و دور شد.
دقیقه 35: آلبا پس از نفوذ از سمت چپ زمین با پاس زمینی توپ را به اینیستا رساند که ضربه او با کمترین اختلاف ممکن از کنار دروازه پرتغال به اوت رفت.

دقیقه 42: ایسکو پس از یک سر توپ، از پشت محوطه جریمه با پای چپ شوت زد که پاتریسیو به راحتی توپ را جمع کرد.

دقیقه 71: ارسال زمینی آلبا را کاستا نتوانست استفاده کند تا شوت بی‌دقت او راه اوت را پیش بگیرد.

دقیقه 79: در حالی که دخیا دروازه را خالی کرده بود، رونالدو قصد چیپ زدن داشت که موفق نبود و در ادامه هم کوارشما بعد از آنکه خطای رونالدو روی پیکه گرفته شد، به توپ رسید.

دقیقه 82: شوت آسپاس از پشت محوطه جریمه را آسپاس به راحتی جمع کرد.

دقیقه 2+90: کوارشما بعد از جای گذاشتن سه مدافع اسپانیا وارد محوطه جریمه شد که شوت او را پیکه با تکل بلند دفع کرد.
دقیقه 2+90: ارسال ماریو و ضربه سر رونالدو در شرایطی که به سود اسپانیا خطا اعلام شده بود، با اختلاف کمی از کنار دروازه اسپانیا به اوت رفت.

در حاشیه


* کارواخال، مدافع راست اسپانیا به دلیل مصدومیت به ترکیب نرسیده و کار را از روی نیمکت آغاز می‌کند.
* تیاگو و آسنسیو بازیکنانی هستند که علی رغم احتمال حضورشان در ترکیب اسپانیا، جزو نفرات ذخیره هستند و برونو آلوس و جوآ ماریو و کوارشما هم جزو 11 بازیکن ابتدایی پرتغال قرار نگرفته‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها