اقدام متقابل چین در اعمال تعرفه 25 درصدی بر محصولات آمریکایی

اقدام متقابل چین در اعمال تعرفه 25 درصدی بر محصولات آمریکایی
شنبه 26 خرداد 1397 - 09:17

چین در واکنش به اقدام آمریکا در اعمال تعرفه‌های جدید بر کالاهای چینی اقدام به اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر محصولات آمریکایی با ارزش ۵۰ میلیارد دلار کرد.

العالم - آسیا

 چین از تصمیم خود برای اعمال تعرفه اضافه 25 درصدی بر 659 محصول آمریکایی با ارزش 50 میلیارد دلار و در واکنش به تعرفه های جدید آمریکا بر واردات محصولات چینی خبر داد.

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که تعرفه 34 میلیارد دلاری بر واردات از آمریکا شامل محصولات کشاورزی نظیر سویا که از 6 جولای اعمال خواهد شد و تعرفه 16 میلیارد دلاری دیگر نیز بر نفت خام، گاز طبیعی، زغال سنگ و برخی محصولات پالایشگاهی نیز متعاقبا اعلام می شود.

چین در ماه آوریل نیز اعمال تعرفه 25 درصدی بر 106 محصول آمریکایی را اعلام کرد. اگر چه لیست جدید اعلام شده از سوی چین بلندتر است اما مجموع ارزش آن همچنان بدون تغییر بوده و 50 میلیارد دلار باقی مانده و شامل هواپیما نمی شود که در لیست ماه آوریل آورده شده بود.

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: آمریکا مخالفت جدی چین را نادیده گرفته و همچنان بر بکارگیری رفتارهایی که مخالف قوانین سازمان تجارت جهانی است اصرار دارد. این نقض حقوق مشروع و منافع چین بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی بوده و تهدیدی برای امنیت و منافع اقتصادی چین به شمار می آید.

دولت آمریکا روز جمعه تعرفه‌ 25 درصدی را برای واردات کالاهای چینی به ارزش 50 میلیارد دلار اعلام کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ضمن متهم کرد چین به سرقت حق مالکیت معنوی، تعرفه 25 درصدی برای واردات کالاهای چینی اعلام کرده است. ارزش واردات کالاهای چینی معادل 50 میلیارد دلار است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که در صورت مقابله به مثل چین، آمریکا تعرفه‌های بیشتری را وضع خواهد کرد.

تعرفه جدید آمریکا علیه کالاهای چینی شامل 800 کالا خواهد بود. ترامپ پیش از این قصد داشت تعرفه 50 میلیارد دلاری را علیه واردات 1300 نوع کالای چینی اعمال کند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها