با تاکید بر استراتژی دقیق در استان الحدیده

سخنگوی «انصارالله» یمن از محاصره متجاوزان در نبرد ساحل غربی خبر داد

سخنگوی «انصارالله» یمن از محاصره متجاوزان در نبرد ساحل غربی خبر داد
شنبه 26 خرداد 1397 - 13:52

سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن، با ارائه اطلاعات جدید از نبرد با ائتلاف سعودی در جبهه ساحل غربی، تاکید کرد که متجاوزان در این جبهه نیز مانند جبهه‌های دیگر در دام افتاده‌اند و به بن‌بست رسیده‌اند.

العالم - یمن 

 «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله‌ یمن، عید فطر را به مردم و رزمندگان یمنی در جبهه‌های مختلف نبرد با ائتلاف متجاوز سعودی و نیز پیروزی‌های مستمر ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه‌های داخلی و مرزی کشور را تبریک گفت.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری شبکه «المسیرة»، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، راهبرد دقیقی برای ریختن خون دشمنان در ساحل غربی دارند... عملیات اکنون در منطقه «الدریهمی» و چندین منطقه مشخص دیگر، متمرکز است و نیروهای دشمن از جلو و عقب محاصره شده‌اند. دشمن متجاوز در نبرد ساحل غربی و سایر جبهه‌ها به بن‌بست رسیده است و وجهه بین‌المللی آن در حال از بین رفتن است و تاکنون هیچ یک از اهدافش را محقق نکرده است.

عبدالسلام تصریح کرد: دشمن متجاوز در نبرد ساحل غربی، ارزش‌های اخلاقی و بعد اجتماعی‌اش را از دست داده و به همین دلیل به نمایش‌های تبلیغاتی و جنگ روانی روی آورده است.

وی گفت که جنگ ساحل، یک نبرد آمریکایی - انگلیسی است و کشورهای عضو ائتلاف سعودی به تنهایی نمی‌توانند به تنهایی وارد آن شوند. کشتی‌های آمریکایی، بریتانیایی و فرانسوی در سواحل یمن برای بمباران و عملیات‌های جنگی مختلف حضور دارند.

این سخنان سخنگوی رسمی جنبش انصارالله در حالی منتشر می‌شود که فرماندهی نیروی دریایی و دفاع ساحلی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز چند روز پیش  تاکید کرد که برای اعمال ضربه‌های دردناک و ویرانگر به هر کشتی که تهدیدی برای سواحل یمن باشد، از آمادگی بالایی برخوردار است.

عبدالسلام افزود: ما افتخار می‌کنیم که با دشمنی مواجهیم که با وجود برخوردای از شمار زیادی مزدور و حمایت غرب، نشانه‌های شکستش آشکار شده است.نبرد ساحل عربی از نظر شرایط و ماهیت با نبرد جنوب تفاوت دارد.

سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن درباره فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن گفت که اگر این فرستاده نیز بخواهد همان مسیر «ولد الشیخ» (فرستاده پیشین سازمان ملل) را طی کند، محکوم به شکست قطعی است. 

وی با اشاره به سفرهای متعدد فرستاده سازمان ملل به یمن و دیدار با مقامات مسئول یمنی برای بررسی یک راهکار جامع سیاسی گفت: این فرستاده تا به این لحظه کاری نکرده است و صرفا نماینده پوشش دادن به تداوم تجاوز به یمن است و نقشی که تاکنون ایفا کرده با فرستاده پیشین تفاوتی نداشته است. 

عبدالسلام در ادامه اخبار منتشر شده درباره مطالبات انصارالله و فشارهای آن در رسانه‌ها را نادرست دانست.

سخنگوی انصارالله درباره پیروزی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در «الجوف» گفت: ارتش و کمیته‌های مردمی، مناطقی را در الجوف باز پس گرفته‌اند که مساحت آنها بیشتر از برخی کشورهای حاشیه خلیج [فارس] است.

نظامیان وابسته به دولت مستعفی «عبدربه منصور هادی»، رئیس جمهوری مستعفی یمن با پشتیبانی نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی عملیات گسترده خود را برای اشغال الحدیده، چند روز پیش از عید فطر با نام «پیروزی طلایی» را آغاز کرد. سازمان ملل و جامعه بین المللی نیز درباره این عملیات ابراز نگرانی کرده و گفته ممکن است از جمعیت ۶۰۰ هزار نفری الحدیده جان نیمی از آنها در این عملیات در معرض خطر باشد

فارس

پربیننده ترین خبرها