الراجح در گفتگو با العالم:

جنگ الحدیده در آغاز راه است/ شکست دشمن در الحدیده سنگین و کمر شکن خواهد بود

جنگ الحدیده در آغاز راه است/ شکست دشمن در الحدیده سنگین و کمر شکن خواهد بود
شنبه 26 خرداد 1397 - 14:01

یک کارشناس مسائل سیاسی یمن گفت: ورود مزدوران و متجاوزان و اشغالگران به شهر الحدیده سراغاز نبرد است نه نهایت ان و قطعا شکست دشمن در الحدیده ، سنگین و کمر شکن خواهد بود و باعث توقف نهایی و کامل تجاوز خواهد شد.

العالم _ یمن

"عبدالرحمن الراجح" کارشناس مسائل سیاسی یمن در گفتگو با العالم در پاسخ به سوالی پیرامون اتفاقات رخ داده در الحدیده و اینکه آیا نظامیان سعودی و اماراتی این شهر را محاصره خواهند کرد یا به آن یورش خواهند برد، اظهارداشت: اوضاع در الحدیده مانند سایر جبهه های نبرد در یمن است با این تفاوت که عربستان و امارات زمانی که در یورش به صنعا و صعده و صرواح و تعز و دیگر مناطق ناکام ماندند و شکست خوردند نگاه و توجهشان به منطقه ساحل غربی متمرکز شد زیرا شرایط جغرافیایی در این منطقه به نیروهای متجاوز برای پیشروی تحت حمایت گسترده هوایی از یک سو و سلاح های عادی که ارتش و کمیته های مردمی یمن در اختیار دارند کمک می کند.

ورود مزدوران و متجاوزان و اشغالگران به شهر الحدیده سراغاز نبرد است 
 
وی افزود: به هر حال ائتلاف متجاوز سعودی و به خصوص امارات نوار ساحلی را هدف قرار داده است و هزاران نفر از مزدوران خود را به این منطقه گسیل داده اند و تلاش می کنند تحت هر شرایطی یک پیروزی کسب کنند به خصوص این که تجاوز به یمن وارد چهارمین سال خود شده است به همین خاطر ائتلاف سعودی به سوی الحدیده خیز برداشته است و اولین و آخرین هدف آن توقف فعالیت بندر الحدیده و محاصره آن است به این تصور و گمان که با محاصره الحدیده و بستن بندر آن خواهند توانست بر مقاومت مردم یمن در صنعا و صعده و دیگر مناطق تاثیر گذارند و آن را به تسلیم شدن وادارند.

این کارشناس مسائل سیاسی یمن بیان داشت: استقرار نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن در طول خط ساحل به سود آنان نخواهد بود زیرا نیروهای یمنی حملات مختلف و متعددی را بر خطوط امدارسانی آنان انجام می دهند و حتی این خطوط امداد رسانی از مناطق التحیتا ؛ حیس و الخوخه قطع شده است. به طور کلی نبرد الحدیده با نبرد در دیگر جبهه های نبرد تفاوتی ندارد و مردم یمن در هر جنگی که برای دفاع از سرزمین و ابرو و حیثیت و کرامت و هرکجا و تحت هر شرایطی که  باشد وارد می شوند.

شکست دشمن در الحدیده قطعی است

عبدالرحمن الراجح افزود: پیشروی ائتلاف متجاوز در ساحل به معنای پیروزی آن ها نیست و به احتمال زیاد شکست می خورند مانند آن چه که در صرواح و نهم و البع و تعز و دیگر جبهه ها شکست خوردند. یک حالت بزرگنمایی از سوی رسانه های وابسته به ائتلاف متجاوز به یمن وجود دارد که نباید به آن توجه شود و ما باید روی این موضوع تمرکز کنیم که ورود مزدوران و متجاوزان و اشغالگران به شهر الحدیده سراغاز نبرد است نه نهایت ان و قطعا شکست دشمن در الحدیده ، سنگین و کمر شکن خواهد بود و باعث توقف نهایی و کامل تجاوز خواهد شد به هر حال آن چه در الحدیده رخ می دهد حلقه ای از حلقات سریال تجاوز تحمیلی بر یمن است و قطعا باعث فاجعه بشری خواهد شد به خاطر همین امروز هزاران نفر از نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن و نیروهای قبایلی و عشایری برای دفاع از الحدیده عازم این شهر شده اند حال نتیجه هرچه باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی یمن در پاسخ به سوالی درباره اینکه ایا مارتین گریفتس فرستاده سازمان ملل متحد ه قرار است وارد صنعا شود برنامه یا طرح جدیدی دارد، بیان داشت: قبل از آن که مارتین گریفیتس وارد صنعا شود محمد علی الحوثی سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به شدت از گریفیتس انتقاد کرد و به وی هشدار داد که مرعوب و مقهور اخبار و تبلیغات رسانه ای دروغین ائتلاف متجاوز نشود و اگر چنین شود مانند فرستاده پیشین سازمان ملل به یمن خواهد بود که نقشی که ایفا می کرد از یک پستچی فراتر نمی رفت زیرا فرستاده پیشین تنها حامل تهدیدات ائتلاف متجاوز برای یمنی ها بود.

گریفیتس در سفر به یمن حامل طرح و برنامه جدیدی نیست

وی ادامه داد: من معتقدم که هدف امارات از حمله به الحدیده تخریب و سنگ اندازی و از بین بردن طرحی است که قرار است گریفیتس تا دو روز دیگر تقدیم شورای امنیت سازمان ملل متحد کند. بنابراین لازم بود فرستاده سازمان ملل به یمن اعلام کند تشدید تنش و حمله به الحدیده در واقع تلاش های وی را هدف قرار داده است و ائتلاف متجاوز را مسئول ناکام مانده تلاش هایش معرفی کند.

عبدالرحمن الراجح افزود: به هر حال من معتقدم که گریفیتس در سفر به یمن حامل طرح و برنامه جدیدی نیست و امارات نیز همه تلاش های سیاسی و دیپلماتیک فرستاده بین المللی را نقش بر اب کرد و از بین برد. البته در این جا باید به این واقعیت نیز اشاره کنیم که مواضع منفی شورای امنیت و کشورهای قدرتمند شریک در تجاوز نظامی به یمن مانند آمریکا ؛ انگلیس و فرانسه نشان می دهد آنان نیز خواستار توقف جنگ در یمن نیستند و نمی خواهند تجاوزگری پایان یابد یا صلحی محقق شود. تا جایی که برخی از رسانه ها با رویکرد معروفی که دارند اکنون در حال انتشار و ترویج اخبار متناقض و متنوع درباره نزدیک شدن مزدوران اماراتی به بندر الحدیده هستند و لحظه ای بعد مدعی می شوند که ائتلاف متجاوز کنترل فرودگاه الحدیده را به دست گرفته است. این تبلیغات روانی و جنگ تبلیغاتی در زمانی است که مردم یمن و ارتش و کیمته های مردمی بر این باورند جنگ الحدیده هنوز در آغاز راه است و تازه شروع شده است و شرایط اکنون بیشتر از هر زمان دیگر برای مقاومت و گام نهادن در مقاومت آماده است. در اخباری که پیشتر منتشر شده بر این موضوع تاکید شد که جنبش انصارالله جانانه مقاومت می کند و شمار زیادی از نیروهای مردمی و نظامی وارد عرصه نبرد شده اند و برای جنگ آماده شده اند. علاوه بر آن باید بر این نکته نیز تمرکز کرد که تعدادی از کشورها در تجاوز جدید به یمن حضور دارند.

این کارشناس مسائل سیاسی یمن خاطرنشان کرد: همچنین در اخبار تاکید شد وعده سران و فرماندهان ائتلاف متجاوز به یمن تاکنون محقق نشده است و تازه ترین ان وعده صالح عفاش بود مبنی بر این که تا عید فطر بر الحدیده سیطره می یابند ولی دروغین بودن این وعده ها بر همگان اشکار شد. این وعده یاد اور وعده هایی است که شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد مغرور و خودشیفته سعودی است که سه سال پیش قول داد پرونده یمن را در عرص سه هفته در هم می پیچید و این سه هفته از سه سال فراتر رفته است و هر روز ما شاهد پیروزی مبارزان یمنی هستیم.

پربیننده ترین خبرها