شبه نظامیان کرد قصد عملیات در عفرین سوریه دارند

شبه نظامیان کرد قصد عملیات در عفرین سوریه دارند
يکشنبه 27 خرداد 1397 - 06:32

رسانه‌های نزدیک به گروهک «کارگران کردستان» می‌گویند شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» قصد دارند عملیاتی برای بازپس گیری منطقه «عفرین» سوریه از ترکیه شروع کنند.

العالم - سوریه

رسانه‌های نزدیک به گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) از احتمال عملیات شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در منطقه «عفرین» سوریه خبر دادند.

شبکه کردی «روودآو» شنبه به نقل از این رسانه‌ها نوشت که «پیش بینی می‌شود بعد از پایان عملیات "توفان جزیره" در استان "دیرالزور" واقع در شرق سوریه، نیروهای دموکراتیک سوریه عملیات گسترده‌ای در مناطق شمالی این کشور شروع کنند».

براساس این گزارش، «بعد از نشست‌هایی بین نیروهای دموکراتیک سوریه و قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، آمادگی برای عملیات گسترده در "عفرین"، "جرابلس" و "اعزار" به عمل آمده است».

رسانه‌های پ.ک.ک با بیان اینکه احتمال دارد عملیات ادعایی شامل منطقه «الباب» نیز شود، به نقل از منابعی در بین نیروهای دموکراتیک سوریه این خبر را تأیید کردند، با این حال زمان این عملیات به گفته این منابع هنوز مشخص نشده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه، شاخه نظامی حزب «اتحاد دموکراتیک» سوریه که اکثر نیروهای آن کُرد بوده و مورد حمایت آمریکا است، بر مناطق شمال شرق سوریه دارند.

ترکیه این نیروها را شاخه سوری گروهک تروریستی پ.ک.ک می‌داند؛ برای همین بارها به واشنگتن در رابطه با حمایت آمریکا از این نیروها هشدار داده بود که این مسئله منجر به تنش و بروز اختلافات بین آنکارا و واشنگتن شده است.

ارتش ترکیه به کمک مخالفان دولت سوریه و گروهک «ارتش آزاد» سی‌اُم دی ماه عملیات نظامی موسوم به «شاخه نظامی» را با هدف بیرون راندن عناصر پ.ک.ک از منطقه عفرین سوریه شروع کرد.

این عملیات ترکیه ۲ ماه طول کشید و طی آن نیروهای تحت امر آنکارا بعد از دو ماه توانستند این منطقه را به اشغال خود درآوردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها