در ادامه نبرد جبهه ساحل غربی یمن صورت گرفت؛

توقیف یک قایق احتمالا فرانسوی یا آمریکایی در ساحل «الحدیده» یمن

توقیف یک قایق احتمالا فرانسوی یا آمریکایی در ساحل «الحدیده» یمن
يکشنبه 27 خرداد 1397 - 09:47

گارد ساحلی یمن موفق شد بامداد امروز یک قایق خارجی را که احتمالا فرانسوی یا آمریکایی باشد، در ساحل غربی این کشور توقیف کند.

العالم _ یمن

منابع یمنی خبر دادند که گارد ساحلی این کشور موفق شد بامداد امروز یکشنبه، یک قایق خارجی وابسته به ائتلاف عربی (متجاوز به یمن) را در غرب این کشور توقیف کند. 

به گزارش «خبرگزاری یقین» یمن، یک منبع نظامی یمنی گفت که «نیروی دریایی و گارد ساحلی به لطف خدا توانست یک قایق نیروی دریایی فرانسوی را که تلاش می‌کرد وارد آبهای ساحلی استان الحدیده [در غرب یمن] شود، توقیف کند». 

این منبع به جزئیات بیشتری از این حادثه یا سرنوشت سرنشینان آن اشاره نکرد اما «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی سیاسی یمن این خبر را تایید کرد و در توییتر خود نوشت: یک قایق خارجی که احتمالا فرانسوی یا آمریکایی است توقیف شد. مهم این است که خارجی است. از مردان گارد ساحلی یمن در [استان] الحدیده، متشکریم». 

محمد علی الحوثی در توییتی دیگر، اعلام کرد که قایق توقیف شده نامش «M/Y_jehol_ll» است و افزود «از مردان نیروی دریایی یمن به دلیل هوشیاری و توجه‌شان تشکر می‌کنم. مردان نیروی دریایی یمن دشمنان را بر سر دو راهی قرار داده؛ یا هدف موشک قرار می‌گیرند یا توقیف می‌شوند.

روزنامه سرشناس «فیگارو» فرانسه نیز روز شنبه (16 ژوئن) به نقل از دو منبع نظامی این کشور خبر داد نیروهای ویژه فرانسوی در حال حاضر در یمن حضور دارند. پیشتر برخی مقامات یمنی از جمله رهبر انصارالله اعلام کرده بودند که آمریکایی‌ها و برخی نیروهای غربی از جمله نیروهای فرانسوی در کنار رژیم صهیونیستی در جنگ عربستان و امارات علیه یمن حضور دارند. اخیرا یک منبع پارلمانی فرانسه هم به رویترز گفته بود نیروهای ویژه این کشور در یمن حاضر هستند (جزئیات بیشتر).

نبرد جبهه ساحل غربی یمن در روزهای اخیر، شدت گرفته است. عملیات ائتلاف عربی علیه جبهه ساحل غربی یمن، به سرکردگی عربستان و امارات و با پشتیبانی آمریکا، فرانسه، انگلیس و رژیم صهیونیستی، از ماه گذشته (اواخر اردیبهشت) آغاز شده و در دو سه روز اخیر در جنوب فرودگاه الحدیده به اوج رسید اما نیروهای یمنی با قطع کردن خطوط پشتیبانی شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف در سه منطقه، بخشی از آنان را محاصره و بخشی دیگر را وادار به عقب‌نشینی کردند.

پربیننده ترین خبرها