وزارت بهداشت و حقوق‌بشر یمن:‌

حمله عربستان به بیمارستان الحدیده جنایت جنگی است

حمله عربستان به بیمارستان الحدیده جنایت جنگی است
يکشنبه 27 خرداد 1397 - 14:18

وزارت بهداشت و حقوق بشر یمن با ابراز اعتراض شدید به حملات ائتلاف سعودی به مراکز بهداشتی در یمن،‌ اعلام کردند که حمله به بیمارستان الحدیده، جنایت جنگی است.

العالم _ یمن

وزارت بهداشت و حقوق بشر یمن امروز یکشنبه با ابراز انزجار از حمله روز شنبه ائتلاف سعودی به «اتاق عمل‌‌های» بیمارستان «الثوره» در استان الحدیده، آن را مصداق جنایت جنگی عربستان دانستند. 

به گزارش خبرگزاری سبأ یمن، وزارت بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ اقدام ائتلاف متجاوز به هدف گرفتن مستقیم اتاق عمل دفتر بهداشت در الحدیده را که بسیار آسیب دید، بشدت محکوم می‌کنیم. این حمله سبب شد کادر خارجی این مرکز که بزرگترین بیمارستان استان الحدیده به شمار می‌رود، آن را ترک کنند و تنها به پذیرش موارد اورژانسی بسنده شود». 

وزارت بهداشت یمن از سکوت جامعه بین‌المللی در مقابل بمباران شب و روز یمن،‌ آن را «جنایت‌هایی در حق بشریت» توصیف و تأکید کرد که حمله عربستان به این مرکز جنایت جنگی است.

به گفته وزارت بهداشت یمن، تاکنون بیش از 400 مرکز بهداشتی از جمله چندین بیمارستان حیاتی و مراکز ساخت [کپسول‌های] اکسیژن و بیش از 62 واحد امدادی هدف بمباران و حمله قرار گرفته است. 

ائتلاف سعودی و اماراتی با حمایت آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی از روز چهارشنبه گذشته، مرحله جدیدی از عملیات اشغال الحدیده را که از یک ماه پیش آغاز شده، تحت نام «پیروزی طلایی» شروع کرده‌اند که طی آن به بیمارستان الحدیده حمله شد. 

همچنین وزارت حقوق بشر یمن در بیانیه‌ای که در خبرگزار رسمی یمن «سبأ» منتشر شد، حمله به بیمارستان الحدیده را «جنایت جنگی وحشیانه» توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است که اولین بار نیست که ائتلاف سعودی مراکز بهداشتی درمانی را هدف می‌گیرد و پیشتر بیش از 460 مرکز بهداشتی درمانی و امدادی را در استان‌های مختلف یمن بمباران کرده است. 

پربیننده ترین خبرها