توضیح وزارت خارجه لبنان درباره ممهور نشدن گذرنامه ایرانیان

توضیح وزارت خارجه لبنان درباره ممهور نشدن گذرنامه ایرانیان
يکشنبه 27 خرداد 1397 - 19:23

وزارت خارجه لبنان روز یکشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد که تصمیم گیری در خصوص ممهور نشدن گذرنامه اتباع ایرانی در سفر به لبنان تصمیم دستگاه اطلاعاتی این کشور بوده که بر اساس آن، مهر ورود و خروج به جای گذرنامه در کارت های مخصوص درج خواهد شد.

العالم ـ لبنان

وزارت خارجه لبنان همچنین تاکید کرد که این وزارتخانه تنها تصمیم دستگاه اطلاعاتی این کشور را ابلاغ کرده است.
برخی رسانه ها پنجشنبه گذشته به نقل از سفارت لبنان در تهران خبر از لغو درج مهر ورود و خروج در گذرنامه های اتباع ایرانی در سفر به لبنان دادند.
همزمان یک مقام آگاه در اداره امنیتی لبنان به ایرنا گفته که ممهور نشدن گذرنامه ها در صورت تمایل اتباع ایرانی خواهد بود.
او همچنین خاطرنشان کرده، این تصمیم را دستگاه امنیتی لبنان با هدف تسهیل رفت و آمد ایرانیان برای اهداف گردشگری به لبنان انجام داده است.
پس از آن دستگاه امنیتی لبنان در اطلاعیه ای جداگانه، لغو کلی مهر ورود و خروج برای مسافران ایرانی را نادرست خواند و توضیح داد که لبنان امکانی را برای اتباع برخی کشورها (از جمله ایران) فراهم کرده که مهر ورود و خروج به جای درج در پاسپورت در کارت های جداگانه ثبت خواهد شد. 
در همین حال یکی از مسئولان بخش کنسولی سفارت ایران در لبنان گفته، هنوز مشخص نیست که تصمیم تازه از چه زمانی اجرایی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرده، ظاهرا بر اساس تصمیم اتخاذ شده هر فردی که بخواهد مهر ورود و خروج در گذرنامه اش درج نشود باید پیش از آن به سفارت لبنان در تهران مراجعه و کارت مخصوص ورود و خروج را دریافت کند. 
اتباع ایران و لبنان می توانند بدون ویزا به کشورهای یکدیگر سفر کنند.
با این وجود شنیده ها حاکی از آن است که برخی از ایرانیان پس از مسافرت به لبنان و درج مهر ورود و خروج در گذرنامه آنها، برای دریافت ویزای کشورهای غربی از جمله کشورهای اروپایی با مانع روبرو می شوند.

پربیننده ترین خبرها