جدایی 2هزار کودک از والدین شان در آمریکا/ تجمع آمریکایی ها دراعتراض به سیاست جدید مهاجرتی ترامپ

جدایی 2هزار کودک از والدین شان در آمریکا/ تجمع آمریکایی ها دراعتراض به سیاست جدید مهاجرتی ترامپ
دوشنبه 28 خرداد 1397 - 07:51

صدها نفر از مردم آمریکا به همراه تنی چند از اعضای کنگره این کشور در اعتراض به سیاست جدید مهاجرتی دولت دونالد ترامپ که باعث جدایی کودکان از والدین مهاجرشان شده است، در ایالت نیوجرسی تجمع کردند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش بامداد دوشنبه خبرگزاری رویترز، صدها نفر از معترضان به سیاست های جدید رئیس جمهوری آمریکا در قبال مهاجران غیرقانونی، مقابل یک بازداشتگاه مهاجران در ایالت نیوجرسی تجمع کردند.
همچنین 5 نفر از نمایندگان کنگره آمریکا که برای دیدار با چند تن از مهاجران بازداشت شده به این ایالت رفته بودند، به تجمع مخالفان پیوستند.
دولت ترامپ با «سیاست تحمل صفر» خود تصمیم گرفته با همه مهاجران غیرقانونی بدون استثنا برخورد قضایی کند و در نتیجه این سیاست، کودکان آن ها تا زمانی که تکلیف والدین آنان مشخص نشود از آنان جدا می شوند.
آمار وزارت امنیت داخلی آمریکا نشان می دهد که ماموران مرزی این کشور طی 6 هفته گذشته نزدیک به دو هزار کودک را از والدین مهاجرشان جدا کرده و با نگهداری آن ها در اردوگاه های جداگانه، به پدر و مادرانشان فشار وارد می کنند.
مقام های کاخ سفید در حالی از این سیاست به عنوان مانعی برای مهاجرت غیرقانونی دفاع می کنند که ترامپ برای فرار از انتقادها دموکرات ها را مقصر این وضعیت می داند.
ترامپ در پیامی توئیتری نوشته که در صورت حمایت دموکرات های کنگره آمریکا از لایحه مهاجرتی وی، سیاست جدا کردن کودکان مهاجران از والدینشان پایان می یابد.
دمکرات ها می گویند که دولت ترامپ از کودکان مهاجران غیرقانونی به عنوان گروگان هایی برای تحمیل سیاست های مهاجرتی خود و تصویب قانون جدید که شامل دیوار مرزی با مکزیک نیز می شود، استفاده می کند.
به گزارش ایرنا، ملانیا ترامپ همسر رئیس جمهوری آمریکا نیز جزو منتقدان این سیاست دولت است. سخنگوی همسر ترامپ یکشنبه به شبکه خبری سی ان ان گفت که وی از دیدن جدایی کودکان از والدینشان احساس انزجار می کند.
مسئله مهاجرت بارها منجر به تعطیلی دولت آمریکا به سبب گروکشی های سیاسی و عدم توافق احزاب بر سر طرح بودجه سالیانه شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها