دفتر حافظ منافع حجاج ایران در عربستان راه اندازی می‌شود

دفتر حافظ منافع حجاج ایران در عربستان راه اندازی می‌شود
دوشنبه 28 خرداد 1397 - 09:09

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به توافقات اولیه با مسئولان حج عربستان، دفتر حافظ منافع ایران برای رفع مسائل و مشکلات احتمالی زائران حج تمتع امسال، در این کشور راه اندازی می شود و این دفتر فعالیت خود را قبل از اعزام زائران آغاز خواهد کرد.

العالم- ایران/ سیاسی 

حمید محمدی با بیان اینکه امسال 85 هزار و 200 زائر ایرانی برای مناسک حج راهی سرزمین وحی خواهند شد، اظهار داشت: گشایش دفتر حفاظت منافع ایران با توجه به مذاکرات انجام شده، در متن توافقنامه ای بین طرفین مورد تاکید قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه حدود سه هزار نیروی اعزامی در قالب ستادی، پزشک، خدمات، حمل و نقل و اسکان عهده دار انجام امورات زائران حج تمتع هستند، گفت: همه نیروهای اعزام شده بر اساس نیازهای متفاوت زائران نوعی از خدمات را ارائه می دهند.
رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه در بحث حمل و نقل، جا به جایی 85 هزار زائر در یک مقطع زمانی کار بسیار مشکلی خواهد بود، افزود: کاروان های اعزامی به صورت 85 ، 115، 135 و 165 نفره به همراه یک روحانی، معاون و مدیر کاروان اعزام خواهند شد.
محمدی در خصوص اعزام پزشکان متخصص نیز گفت: با توجه به اینکه 75 درصد زائران بیش از 50 سال سن دارند و بسیاری از آنان دارای شرایط خاصی هستند، حدود 300 پزشک متخصص متشکل از زن و مرد برای ارائه خدمات پزشکی به این زائران به عربستان اعزام خواهند شد.
وی با تاکید بر اینکه از 280 پزشک زن و مرد متخصص اعزامی به حج سال گذشته 80 نفر را زنان تشکیل می دادند، افزود: با توجه به پیگیری های به عمل آمده تلاش داریم پزشکان متخصص اعزامی امسال بیش از سال گذشته باشند.
امسال 85 هزار و 200 زائر ایرانی از 20 ایستگاه پروازی در سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع از 27 تیرماه راهی عربستان می شوند.

ایرنا 

پربیننده ترین خبرها