تحلیل روز/

جام جهانی برای نسل کشی! + تصاویر

جام جهانی برای نسل کشی! + تصاویر
دوشنبه 28 خرداد 1397 - 16:10

روزهایی که همه حواس‌ دنیا به دنبال نتایج جام جهانی فوتبال در روسیه است، ائتلاف سعودی با پیروی از شیوه مراد خود رژیم صهیونیستی در تلاش است تا این بار در یمن دوباره به دور از اذهان عمومی فاجعه ای انسانی را رقم بزند.

العالم _ گزارش

یکی از مهمترین سیگنال های آغاز جنگ، معمولا در طی ادوار گذشته در خلال برگزاری رقابت‌های مهم ورزشی در کل دنیا رقم خورده است. سابقه رژیم صهیونیستی نشان می دهد که این رژیم همواره از رویدادهای بزرگ ورزشی برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های خود علیه ملت های مظلوم استفاده می کند.

تراژدی صبرا و شتیلا با جام جهانی فوتبال در سال  1982 مقارن شد، جایی که ایتالیا قهرمان جهان شد. جام جهانی فوتبال 2006 با جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان همزمان بود و درست زمانی که مردم دنیا از آخرین هنرنمایی‌های زیدان در زمین فوتبال لذت می‌بردند اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد. المپیک تابستانی 2008 با جنگ دوباره اسرائیل و غزه مقارن بود. در سال 2010 و درست زمانی که مردم دنیا از «تیکی تاکای» اسپانیایی‌ها لذت می‌بردند رژیم اشغالگر قدس اقدام به محاصره غزه و حمله به کاروان آزادی کرد و جام جهانی 2014 برزیل نیز با تجاوز دوباره رژیم صهیونیستی به غزه و و حمله گسترده داعش به عراق همراه شد. 

تصویری از کشتار صبرا و شتیلا

رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از تب و تاب بالای ورزشی موجود در افکار عمومی جهان،  طی این جنگ‌ها جنایت هایی نظیر فاجعه قانا و کشتار شجاعیه و جنایت‌های دیگر را مرتکب شد.

تل آویو از دل مشغولی افکار عمومی به مسابقات ورزشی استفاده کرده تا تسلیحات نامتعارف را ضد ملت‌های لبنان و فلسطین به کار بگیرد. لذا برگزاری جام جهانی فوتبال در روسیه هم اکنون فرصت خوبی برای تشدید حملات ائتلاف سعودی به الحدیده یمن است تا به دور از افکار عمومی دست به جنایات جدیدی برای راحت تر رسیدن به اهداف خود بزنند.

نکته قابل توجه در این بازه زمانی پشتیبانی مستقیم آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی و البته چند کشور دیگر از این عملیات است به طوری که روزهای گذشته سعودی ها به دور از توجه جوامع بشری با کمک جنگنده های اسراییلی و فرانسوی به اذعان رسانه های غربی اقدام به بمباران ساحل غربی کردند و نیروهای آمریکا، انگلیس و فرانسه به شکل ویژه به نیروهای تحالف کمک ویژه اطلاعاتی کردند.

به گفتۀ سازمان‌های فعال در امور بشردوستانه، بندر حدیده، مسیری حیاتی برای تامین بیش از ۷۰ درصد از مواد غذایی، کالاهای اساسی و تجهیزات درمانی جنگ زدگان یمن است. در چنین وضعیتی، منابع دیپلماتیک و سازمان های فعال در امور بشردوستانه نسبت به نابودی بندر حدیده به عنوان اصلی‌ترین نقطه ورود کمک به جنگ زدگان یمنی و همچنین به خطر افتادن جان میلیون‌ها انسان در پی حملات و بمباران‌ هشدار داده‌اند.

از نگاه کارشناسان اشغال الحدیده توسط امارات و عربستان به معنای محاصره اقتصادی، زمینی، هوایی و دریای ملت یمن است.

اما اکنون داستان با زمان های مشابه متفاوت است و تیر سعودی ها به سنگ خورده است؛ ورود مزدوران و متجاوزان و اشغالگران به شهر الحدیده سراغاز نبرد است نه نهایت ان و قطعا شکست دشمن در الحدیده ، سنگین و کمر شکن خواهد بود و باعث توقف نهایی و کامل تجاوز خواهد شد.

به هر حال آن چه در الحدیده رخ می دهد حلقه ای از حلقات سریال تجاوز تحمیلی بر یمن است و قطعا همان طور که گفته شد باعث فاجعه بشری خواهد شد.

احسان بابکان

پربیننده ترین خبرها