در گفتگو با العالم؛

اظهارات سخنگوی رسمی یمن از وضعیت الحدیده و تعداد کشته شدگان دشمن + ویدئو

دوشنبه 28 خرداد 1397 - 19:25

سخنگوی رسمی نیروی هوایی یمن تاکید کرد که برخلاف آنچه که رسانه های کشورهای عضو ائتلاف ضد یمن ترویج می کنند، اوضاع در الحدیده عادی و تحت کنترل است.

العالم . یمن

عبدالله الجفری در گفتگو  با شبکه خبری العالم گفت: تبلیغات رسانه ای دشمن در راستای جنگ رواني  است که از سوی کشورهای عضو ائتلاف ضد یمن صورت می گیرد و از خطرناکترین جنگها به شمار می آید. اما ملت يمن نیز راه مقاومت و ایستادگی را در پیش گرفتند. مبارزان یمنی نیز به برحق بودن مساله خود و به خداوند ایمان دارند؛ انها کسانی هستند که با تمام این توطئه ها مقابله کردند و این گونه توطئه ها ذره ای آنها را نمی هراسد.

وی افزود: سه سال و نیم از این جنگ وحشیانه ظالمانه علیه یمن می گذرد؛ جنگی که هیچ توجیهی ندارد و در آن از جدیدترین سلاح ها استفاده می شود و بزرگترین و ثروتمند ترین کشورهای جهان در آن مشارکت دارند و زمانی که احساس کردند در این جنگ در حال شکست هستند و هیچ یک از اهداف خود خود را نتوانستند محقق کنند از چندین اهرم فشار استفاده کردند که مهمترین آنها اهرم اقتصادی است و امروز نیز  می کوشند تا از  اهرم رسانه ای استفاده کنند.

سخنگوی رسمی یمن اظهار داشت: ما در الحدیده بودیم و ویرانی و قتل و کشتار را دیدیم. از طرفی دیگر نیروهای قهرمان ارتش  و کمیته های مردمی نیز در آمادگی کامل به سر می برند و ممکن است برای برخی تصورش دشوار باشد که فقط 5 درصد از نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در الحدیده بسر می برند. بلکه کسانی که از این شهر دفاع می کنند، اغلب مجاهدان مبارز هستند که از خاک و شرف خود دفاع می کنند.

الجفری اظهار داشت که شرایط در الحدیده بسیار خوب و عالی است. و هیچ کدام از آنچه که رسانه های ائتلاف تبلیغ می کنند، صحت ندارد. نیروهای ائتلاف سعودی که از طریق ناو اماراتی تلاش کردند تا وارد الحدیده شوند، هدف قرار گرفتند. از این رو تعداد زیادی از کشته شدگان و مجروحان از سعودی ها، اماراتی ها و اسراییلی ها و دیگر مزدوران در این ناو وجود دارند.

وی گفت: امروز نیز تعداد زیادی کشته شدند. ممکن است برخی شبکه ها اجساد آنها را نشان دهند که بر روی زمین افتاده و نیروهای ائتلاف حتی نمی توانند مجروحان خود را نجات دهند. 

سخنگوی نیروی هوایی یمن توضیح داد که طی دو هفته از تجاوزگری به الحدیده بیش از 418 نفر در صفوف دشمن کشته شدند و این علاوه بر 322 مجروح است. و متاسفانه اغلب کشته شدگان از مردم استانهای جنوبی هستند که توسط تاجران جنگ مورد سوء استفاده قرار گرفتند و پای آنها به این درگیری ها کشانده شد.

الجفری خاطرنشان کرد که علاوه بر این طی این دو روز گذشته نیز 44 خودروی زرهی نیز منهدم شد همچنین یک گردان به طور کامل به اسارت درآمد.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها