سومین دور گفت وگوهای سیاسی ایران و سوئیس برگزار شد

سومین دور گفت وگوهای سیاسی ایران و سوئیس برگزار شد
دوشنبه 28 خرداد 1397 - 17:38

سومین دور گفت‌ وگوهای سیاسی ایران و سوئیس با حضور پاسکاله بریسویل و سید عباس عراقچی معاونان وزیران خارجه دو کشور برگزار شد.

العالم - ایران / سیاسی

سومین دور از گفت و گوهای سیاسی ایران و سوئیس در حالی امروز - دوشنبه - در تهران برگزار شد که دو دور این گفت و گوها در برن پایتخت سوئیس تشکیل شد. 

نخستین دور گفت‌وگوهای سیاسی ایران و سوئیس در خردادماه 1395 به ریاست مجید تخت‌روانچی و «رسیه» قائم مقام وزارت خارجه سوئیس در برن برگزار شد.

همچنین دومین دور گفت و گوهای سیاسی دو کشور خردادماه گذشته با حضور «مجید تخت روانچی» معاون وقت اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ایران و پاسکال بریسویل قائم مقام وزیر خارجه سوئیس برپا شد.

مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه در خبر این نشست اعلام کرد: با توجه به علاقمندی جمهوری اسلامی ایران و کنفدراسیون سوئیس به گسترش بیش از پیش مناسبات دوجانبه، دور جدید گفتگوهای جامع سیاسی به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران و پاسکال بریسویل معاون وزارت امور خارجه فدراسیون سوئیس امروز در تهران برگزار شد. 

بنابر این گزارش، در این نشست در خصوص روابط دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی و همکاری در حوزه قضایی و حقوق بشری گفتگو شد و طرفین ضمن تاکید بر حفظ برجام، لزوم پایبندی کشورها به آن را مهم ارزیابی و بر آمادگی خود برای توسعه همکاری در این چارچوب تاکید کردند.

معاونین وزرای امور خارجه دو کشور نیز ضمن تاکید بر لزوم تسریع در روند حل بحران های منطقه، آخرین وضعیت منازعات و بحران های منطقه ای را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند.

پربیننده ترین خبرها