تسلط ارتش سوریه بر 4 منطقه دیگر در صحرای حمص

تسلط ارتش سوریه بر 4 منطقه دیگر در صحرای حمص
دوشنبه 28 خرداد 1397 - 18:12

ارتش سوریه در ادامه عملیات بیرون راندن داعش از صحرای این کشور موفق شد 4 منطقه جدید را آزاد کند.

العالم - سوریه

منابع خبری معارض از تداوم درگیری ارتش سوریه با گروه تروریستی داعش در صحرای این کشور واقع در استان حمص خبر می‌دهند.

پایگاه خبری عنب گزارش داد که عناصر داعش امروز حملات پراکنده‌ای به مواضع ارتش سوریه در نزدیکی مناطق «حمیمه و سد الوعر» (90 کیلومتری شرق تدمر) انجام دادند.

به گزارش عنب، نیروهای «دفاع ملی» سوریه در این منطقه موفق شدند 4 منطقه راهبردی را به دست گیرند که عبارتست از: «بئر عطشان، چاههای الورک، مناطق وادی اللویزه و تل شدید».

اهمیت این مناطق به خاطر نزدیکی جغرافیایی آنان است و این مسئله به نیروهای ارتش سوریه کمک می کند که بتوانند آن را به عنوان خط مقدم دفاعی خود در صحرای سوریه قرار دهند.

عناصر داعش بارها از مناطق حمیمه و سد الوعر به مواضع ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش حمله کرده بودند که بارها این حملات دفع شد.

نیروهای سوری در 7 ژوئن (17 خرداد ماه جاری) عملیاتی را در صحرای این کشور آغاز کردند تا بتوانند عناصر داعش را از مناطق مرتفع و ناهموار موجود در صحرای شرقی استانهای حمص و سویداء بیرون برانند.

در همین راستا، پایگاه «تدمر الاخباریه» مدعی شد که عناصر داعش امروز تجهیزات نظامی متعلق به لشکر نهم ارتش سوریه را در منطقه «حمیمه» هدف قرار دادند که در پی آن یک کامیون حامل سلاح منهدم شد.

عنب هم اعلام کرد که با عبور دهها تروریست داعش از بخش شرقی رود فرات به بخش غربی آن، دامنه حملات این گروه در این منطقه افزایش یافته است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها