سازمان ملل: 26 هزار یمنی بعد از حمله ائتلاف سعودی به الحدیده آواره شده‌اند

سازمان ملل: 26 هزار یمنی بعد از حمله ائتلاف سعودی به الحدیده آواره شده‌اند
سه شنبه 29 خرداد 1397 - 01:55

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که در پی تهاجم ائتلاف سعودی به بندر الحدیده در یمن بیش از 26 هزار نفر از خانه و کاشانه خود فرار کرده‌اند.

العالم-یمن

سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد که دهها هزار نفر از ساکنان بندر الحدیده در سواحل غرب یمن در پی تهاجم ائتلاف سعودی به این منطقه از خانه و کاشانه خود فرار کرده و آواره شده‌اند.

استفان دوژاریچ سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که حدود 5200 خانواده یا حدود 26 هزار نفر در نتیجه حملات عربستان و امارات متحده عربی به منطقه الحدیده از محله های خود فرار کرده و آواره شده‌اند.

وی افزود؛ انتظار می‌رود تعداد این آوارگان به خاطر تداوم درگیریها افزایش یابد.

نیروهای وابسته به رئیس‌جمهور مستعفی یمن با حمایت ائتلاف سعودی-اماراتی چهارشنبه گذشته در ادامه عملیات موسوم به «پیروزی طلایی» جهت اشغال فرودگاه الحدیده و بنادر آن، تلاش جدیدی را آغاز کردند که البته شکست سختی خورده و بخشی از نیروهای ائتلاف در سه منطقه در حلقه محاصره قرار گرفته‌اند.

در همین رابطه شبکه المیادین به نقل از برخی منابع میدانی گزارش داد که «تلاش دشمن برای رسیدن به فرودگاه الحدیده (و ورود و تسلط بر آن) شکست خورده و آنچه در رسانه‌هایشان تبلیغ می‌کنند، دروغ است».

 

پربیننده ترین خبرها