مسئول آمریکایی: حمله به "البوکمال" کار اسرائیل بود

مسئول آمریکایی: حمله به
سه شنبه 29 خرداد 1397 - 02:30

یک مسئول آمریکایی که به نامش اشاره نشده است، دوشنبه شب به شبکه سی ان ان گفت: حملات اخیر به شهر البوکمال سوریه واقع در استان دیر الزور توسط ائتلاف بین المللی صورت نگرفته است.

العالم-سوریه

این مقام بلندپایه که خواست نامش فاش نشود در ادامه گفته است که حمله به این منطقه، اسرائیل بوده است.

این اظهارات درحالی صورت می گیرد که خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، پیشتر گزارش داد که این حملات توسط ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا انجام شد است.

در همین حال یک منبع مطلع عراقی، بامداد دوشنبه (28خرداد) از هدف قرار گرفتن مقر یکی از گروه های مقاومت اسلامی عراق در منطقه البوکمال در مرز سوریه با این کشور خبر داد.

سازمان نیروی بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) نیز در پی حمله به مقر این نیروها در مرز این کشور با سوریه به واشنگتن هشدار داد.

در این اطلاعیه همچنین آمده است که در ساعت 22 شب گذشته یک جنگنده آمریکایی مقر تیپ های 45 و 46 این سازمان که ماموریت دفاع از خط مرزی با سوریه را بر عهده دارد، با دو موشک هدایت شونده هدف قرار داد که به شهادت 22 رزمنده و زخمی شدن 12 تن دیگر منجر شد.

الحشد این اقدام آمریکا را انتقام از بسیج مردمی عراق برای پاکسازی این منطقه از داعش و زمینه سازی برای تسلط مجدد تروریست ها بر نوار مرزی عراق و سوریه دانست.

بیانیه الحشد الشعبی همچنین از تشکیل کمیته ای برای بررسی علل و جزئیات این حمله و ارائه گزارش به فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق (حیدرالعبادی نخست وزیر) خبر داده است.

پربیننده ترین خبرها