رقاصه های روسی وزیر سعودی را برکنار کردند!

رقاصه های روسی وزیر سعودی را برکنار کردند!
سه شنبه 29 خرداد 1397 - 12:07

پادشاه عربستان پس از چند روز انتقاد از شورای اداری هیئت عمومی رفاه، با صدور فرمانی "احمد الخطیب"، رئیس این شورا را از کار برکنار کرد.

العالم - عربستان

به گزارش شبکه خبری الجزیره در این دستور – که در خبرگزاری رسمی عربستان (واس) – منتشر شده است، اشاره ای به علت این برکناری نشده است با این حال پیش از این اتفاق، این شورا در چند روز گذشته در شبکه های اجتماعی به شدت آماج انتقادهای تند و گزنده شده بود و علت آن ظاهرا حضور زنان روس با لباس های نامناسب در سیرکی است که به مناسبت عید فطر در ریاض برنامه اجرا کرده بود.

گفتنی است شورای عمومی رفاه در سال 2016 در راستای برنامه "2030" عربستان به منظور سازماندهی و اجرای برنامه های رفاه و سرگرمی برای تمام اقشار مردم در سراسر عربستان تأسیس شده است.

محمد بن سلمان، ولی عهد عربستان پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد 50 درصد از بخش تفریحی را به داخل عربستان منتقل کند چرا که شهروندان سعودی سالانه 22 میلیارد دلار در خارج از کشور صرف تفریح می کند.

شورای رفاه عربستان نیز در فوریه گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد در ده سال آینده 64 میلیارد دلار در بخش رفاهی سرمایه گذاری کند.

گفتنی است عربستان سال گذشته پس از 35 سال، ممنوعیت سینما در این کشور را لغو کرد. و چند شرکت منطقه ای و بین المللی قصد دارند تا سال 2030، بیش از 300 سینما در این کشور تأسیس کنند.

208

پربیننده ترین خبرها