«رای الیوم» مطرح کرد

پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه اهداف آسانی برای انتقام الحشد الشعبی است

پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه اهداف آسانی برای انتقام الحشد الشعبی است
سه شنبه 29 خرداد 1397 - 14:32

روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» نوشت: فرماندهی آمریکا و همچنین متحدان اسرائیلی فراموش کردند شش هزار سرباز مارینز در خاک عراق هستند که می‌توانند اهداف آسانی برای الحشد الشعبی در آینده نزدیک باشند.

العالم- عراق 

روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» در سرمقاله امروز خود با عنوان «آیا حمله هوایی به بوکمال با حمله به آمریکا در عراق و سوریه تلافی می‌شود» به تشریح دلایل و پیامدهای این اتفاق پرداخت.

نویسنده آورده است: وقتی که آمریکا بمباران مواضع نظامی ارتش سوریه در نزدیکی مرز با عراق را تکذیب می‌کند که قریب به ۵۲ کشته و ۶۵ زخمی برجای گذاشت و بیشترشان از نیروهای الحشد الشعبی عراق بودند، این یعنی یا سخنگوی آمریکا دروغ می‌گوید و یا طرف دیگری دست به این جنایت زده که احتمالا رژیم اشغالگر اسرائیل است.

این حمله هوایی توسط هواپیماهای شناسایی انجام شد که این نوع هواپیماها را فقط آمریکا و اسرائیل در اختیار دارند تا این سوال باقی بماند که چگونه این هواپیماها اگر اسرائیلی بوده باشند به شرق فرات و به طور مشخص نزدیکی شهر بوکمال در مرز عراق و سوریه رسیدند و از آسمان کجاها عبور کرد.

فرماندهی الحشد الشعبی عراق که بشدت با گروه تروریستی داعش در منطقه مبارزه کرده و آنها را از موصل و دیگر مناطق بیرون کرده است به وقوع حمله هوایی علیه نیروهایش در داخل خاک سوریه اعتراف کرد و احتمال می‌رود که اسرائیل در چارچوب تهدیدهایش درباره حمله به نیروهای ایرانی یا تحت حمایت ایران در داخل خاک سوریه دست به این قتل عام زده باشد، بخصوص که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل چندین بار تهدید به حمله به این نیروها کرده بود و آن گونه که برخی منابع رسانه‌ای اسرائیل می‌گویند در این خصوص چراغ سبز روسیه را گرفته است.

حمله به نیروهای الحشد الشعبی عراق در داخل خاک سوریه به معنای سه امر اساسی است:
نخست اینکه آمریکا و متحدانش ممکن نیست اجازه هیچ گونه پیشروی نیروهای سوریه و متحدانش در شرق  فرات را بدهند چون می‌خواهند این منطقه را از خاک سوریه جدا کنند تا مقدمه‌ای برای ایجاد یک منطقه سنی نشین قبیله‌ای در آنجا باشد.

دوم اینکه تصمیم آمریکا بر بازنگشتن حاکمیت و ارتش سوریه به چاه‌های نفت و گاز در شرق شهر دیر الزور  است تا دولت مرکزی را از عواید آن که می‌تواند به بازسازی سوریه کمک کند محروم کند.

سوم اینکه پیوستن رسمی الحشد الشعبی به جنگ در کنار نیروهای ارتش سوریه صرفا برای مبارزه با داعش و  بقایای آن در شرق سوریه نیست بلکه علیه گروه های مسلح تحت پشتیبانی آمریکا نظیر نیروهای سوریه دموکراتیک نیز بوده است.

رای الیوم آورده است: ما اتفاقاتی بی سابقه را پیش رو داریم و بعید نیست که الحشد الشعبی انتقام قربانیانشان را با حمله به نیروهای آمریکایی در شرق فرات و در پایگاه التنف بگیرد و چه بسا دامنه اقدام تلافی جویانه الحشد الشعبی در آینده تا رسیدن به اهدافی اسرائیلی گسترش یابد.

نویسنده در پایان آورده است: فرماندهی آمریکا و همچنین متحدان اسرائیلی آن با آتش بازی کرده و فراموش کردند شش هزار سرباز مارینز در خاک عراق هستند که می‌توانند اهداف آسانی برای الحشد الشعبی و نیروهای مقاومت تحت پشتیبانی ایران در آینده نزدیک باشند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بامداد یکشنبه گزارش داد یکی از مواضع نظامی در شهرک «الهری» در جنوب شرقی البوکمال هدف جنگنده‎های ائتلاف قرار گرفت.

یک مقام نظامی آمریکا، روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، اعلام کرده است حمله اخیر به نیروهای همپیمان ارتش سوریه در شرق این کشور توسط اسرائیل انجام شده است.

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، اظهار داشت که مواضع بمباران‌شده در روز یکشنبه در نزدیکی البوکمال، محل استقرار بسیاری از نیروهای همپیمان ارتش سوریه بود.

اسرائیل هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است.

«الحشد الشعبی» (بسیج مردمی در عراق) نیز اعلام کرد، حمله هوایی آمریکا به موضع این گروه ۲۲ شهید و ۱۲ زخمی برجای گذاشت.

فارس 

پربیننده ترین خبرها