دیدار «کیم جونگ اون» با «شی جین پینگ» در پکن

دیدار «کیم جونگ اون» با «شی جین پینگ» در پکن
سه شنبه 29 خرداد 1397 - 16:06

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای سومین بار در سال جاری با «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین دیدار کرد.

العالم - آسیا

تلویزیون دولتی چین در خبری فوری از دیدار دوجانبه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی با «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین گزارش داد.

در خبرها آمده بود که آقای کیم برای سفری دو روزه به چین رفته تا مقام‌های پکن را در جریان نشست اخیر خود با رئیس‌جمهور آمریکا در سنگاپور قرار دهد.

سومین سفر رهبر کره شمالی به چین در سال جاری در حالی صورت گرفته که تحرکات پیونگ یانگ، واشنگتن به همراه مقام‌های سئول و توکیو درباره مسائل مرتبط با کره شمالی تشدید شده است.

پکن صحنه گردان معادلات شبه جزیره

چین از دیرباز متحد سنتی این کشور بوده و در کنار سربازان کره شمالی جنگیده است و با بی اعتنایی به غرب سال ها اتحاد تجاری با 'پیونگ یانگ' را حفظ کرده و بزرگترین تامین کننده سوخت 'پیونگ یانگ' بوده است.

نقشه های چین برای توسعه اقتصادی در کره شمالی اجرا می شود و بنادر دو کشور ارتباطات نزدیک تجاری دارند و مقام های ارشد دو کشور بارها دیدارهای متقابل انجام داده اند.

از سال 2003 میلادی چین نقش تازه ای برای خود در منطقه شبه جزیره کره تعریف کرد با شروع مذاکرات شش جانبه؛ پکن یک بار دیگر در محوریت هر تلاشی برای بحران هسته ای کره شمالی قرار گرفت.

این گفت و گوها بنا بر دستوری که چین صادر می کرد ادامه یافت اما آمریکا همواره پکن را یک چالش معرفی می کرد که دست بالا دارد و اجازه نمی دهد مسائل به درستی رتق و فتق شود ولی چین تاکید می کند به دنبال حل مسالمت آمیز مساله است و به آمریکا اجازه ماجراجویی نمی دهد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها