نقطه ضعف اسپانیا در مقابل ایران

نقطه ضعف اسپانیا در مقابل ایران
سه شنبه 29 خرداد 1397 - 17:25

جوانان علاقه مند به فوتبال در اسپانیا هرچند به نتیجه بازی فردا شب تیم ملی کشورشان مقابل ایران در گروه ب جام جهانی 2018 روسیه خوش بین هستند، اما درعین حال، با نگرانی، از آسیب پذیر بودن دروازه بان تیم شان سخن می گویند.

العالم - اروپا

دریافت سه گل از سوی تیم ملی اسپانیا در بازی مقابل پرتغال در بازی اول، نشان داد که ماتادورها سنگربان چندان مطمئنی ندارند و شاید همین مسئله، اصلی ترین نگرانی هواداران فوتبال تیم ملی اسپانیا در ادامه بازی های جام جهانی از جمله در بازی فردا شب مقابل ایران است.

تیم ملی ایران با هدایت کارلوس کی روش در بازی اول با برتری مقابل مغرب و کسب سه امیتاز هم اکنون در صدر گروه B قرار دارد، گروهی که به دلیل حضور اسپانیا و پرتغال در آن، به گروه مرگ مشهور شده است.

'دانیل'، جوانی اسپانیولی که مدتی هم در ایران اقامت داشته و شناخت خوبی نسبت به ایران و فوتبال این کشور دارد، به خبرنگار ایرنا می گوید: اعتقاد دارم دِخِه آ دروازه بان مطمئنی برای تیم بزرگی مثل اسپانیا نیست. توپ به راحتی از دستانش می لغزد.

این جوان اسپانیایی علاقه مند به فوتبال گفت: ایرانی ها بدانند که ما دروازه بان قابلی نداریم.

'پابلو'، دیگر جوان اسپانیایی هم وقتی با خبرنگار ایرنا هم کلام می شود و از بازی فردا شب تیم ملی کشورش مقابل ایران سخن می گوید، مثل دانیل از نبود یک دروازه بان مطمئن در تیم ملی کشورش نگران است.

'راکل'، دختر جوان اسپانیایی که چندان رویدادهای فوتبالی را دنبال نمی کند و علاقه چندانی هم به این رشته ورزشی ندارد، وقتی با سوال خبرنگار ایرنا درباره بازی شب آینده تیم ملی فوتبال کشورش مقابل ایران مواجه می شود، با غرور از تیم کشورش حمایت می کند و با اطمینان خاطر می گوید: می بریم.

دخه آ دروازه بان تیم ملی فوتبال اسپانیا که در تیم منچستریونایتد انگلیس هم بازی می کند، ممکن است باعث سرشکستگی برای سرمربی جدید تیم ملی اسپانیا شود. یولن لوپتگی هفته گذشته و یک روز مانده به شروع جام جهانی، به دلیل برخی مسائل، از مربی گری این تیم کنار گذاشته شده و فرناندو هیِرو اکنون هدایت این تیم را بر عهده دارد و شاید نداشتن سنگربانی مطمئن برای تیم تحت هدایتش، اصلی ترین نگرانی او در این رقابت ها باشد.

برغم مسئله دروازه بانی تیم ملی اسپانیا و تغییر نابهنگام سرمربی این تیم، دانیل معتقد است اسپانیا به عنوان یکی از پر افتخارترین تیم های اروپا و جهان، چند سروگردن از فوتبال ایران بالاتر است.

این جوان اسپانیایی پیش بینی کرد که تیم ملی کشورش با نتیجه 'سه بر صفر' از سد ایران عبور خواهد کرد.

'مارینا آلوارس' دختر جوان اسپانیایی اهل شهر آستوریاس در شمال اسپانیا که دانشجوی یکی از دانشگاه های مادرید است و تعصب خاصی در حمایت از تیم ملی کشورش دارد، به خبرنگار ایرنا می گوید: معلوم است که ایران را خواهیم برد.

این دختر اسپانیایی نتیجه بازی را 'سه بر یک' به سود تیم کشورش پیش بینی کرد اما وقتی از او سوال شد که کدام یک از بازیکنان اسپانیا گل ها را مقابل ایران به ثمر خواهند رساند، گفت: سوال سختی است. نمی توانم حدس بزنم.

این شهروند اسپانیایی هم با مصاحبه شونده های قبلی درباره ضعف دروازه بان اسپانیا هم نظر است واعتقاد دارد دخه آ سنگربانی درحد تیم ملی اسپانیا نیست.

'آلبا'، یکی دیگر از شهروندان جوان اسپانیایی اهل شهر کاناریا که در مادرید زندگی می کند و حتی از حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه خبرندارد و حتی نمی داند ایران یکی از حریفان اسپانیا در گروه b این رقابت ها است، وقتی با سوال خبرنگار ایرنا در باره بازی فردا شب دو تیم و پیش بینی نتیجه آن مواجه می شود، بدون اینکه حس خاصی نسبت به این موضوع داشته باشد، می گوید: برای من تفاوتی نمی کند.

تیم ملی اسپانیا در حال حاضر در شهر کازان روسیه مستقر است و درحال تمرین و آماده شدن برای رویارویی با یوزهای ایران در بازی حساس چهارشنبه شب است.

اغلب مردم اسپانیا فکر می کنند تیم ملی کشورشان برنده بازی مقابل ایران خواهد بود تا این برد، مرهمی باشد برای تسکین تساوی نه چندان خوشایند بازی اول این تیم با نتیجه سه برسه برابر پرتغال که باعث شد اسپانیا تنها یک امتیاز از این بازی کسب کند و در گروهی که ایران هم در آن قرار دارد، پایین تر از ایران جای بگیرد.

ایرنا
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها