با نقض قطعنامه شورای امنیت؛

سازمان ملل: رژیم صهیونیستی همچنان به شهرک سازی ادامه می دهد

سازمان ملل: رژیم صهیونیستی همچنان به شهرک سازی ادامه می دهد
چهارشنبه 30 خرداد 1397 - 07:38

نیکولای ملادینوف هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه در گزارشی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی با نقض قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل متحد به شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطینی ها ادامه می دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

نیکولای ملادینوف سه شنبه شب افزود: در خصوص آینده صلح میان اسرائیلی ها و فلسطینیان تردیدهای اساسی وجود دارد.

وی گفت: اسرائیل فعالیت ها مرتبط با شهرک سازی ها را در اراضی فلسطینی متوقف نکرده است.

هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه اضافه کرد: اسرائیل در روند اعطای مجوز برای احداث سه هزار و 500 واحد مسکونی و موافقت با احداث دو هزار و 300 واحد مسکونی دیگر در کرانه باختری تسریع بخشیده است.

ملادینوف گفت: ادامه روند صلح نیازمند مخالفت یا دستکم مهار جنبه های منفی اقدامات اسرائیل به ویژه شهرک سازی های غیر قانونی و نیز خشونت است.

وی گفت: دبیر کل سازمان ملل متحد بارها در خصوص اقدامات یکجانبه که چشم اندازهای صلح را به خطر می اندازد هشدار داده است.

هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه از جامعه جهانی خواست با باقی ماندن در روند صلح و پیوستن به آن، برای پایان بخشیدن به اشغالگری و تحقق برپایی دو کشور (فلسطینی و اسرائیلی) بر اساس قطعنامه های شورای امنیت و توافق های بین المللی تلاش کنند.

براساس قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، ساخت شهرک سازی در کرانه باختری فاقد مشروعیت است.

با وجود آن که این قطعنامه، شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین را «فاقد وجاهت قانونی» دانسته است، اما رژیم صهیونیستی نه تنها اقدامی برای توقف شهرک سازی های غیر قانونی انجام نمی دهد، بلکه با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا و حمایت همه جانبه واشنگتن از تل آویو، روند ساخت آن شدت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها