در دیدار با نخست‌وزیر نروژ عنوان شد؛

تأکید صالحی بر جدیت اروپا در مقابله با سیاست‌های ترامپ به منظور حفظ برجام

تأکید صالحی بر جدیت اروپا در مقابله با سیاست‌های ترامپ به منظور حفظ برجام
چهارشنبه 30 خرداد 1397 - 11:39

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اقدامات اروپا در مقابله با سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال برجام را کافی ندانست و حفظ این توافق را در گرو مقابله جدی و صریح با سیاست‌های ترامپ، به ویژه از طریق اتحادیه اروپا عنوان کرد.

العالم - ایران / سیاسی

علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به منظور شرکت در نشست اسلو فروم و به دعوت مقامات نروژ به این کشور سفر کرده، در ادامه رایزنی‌هایش با خانم «ارنا سولبرگ» نخست‌وزیر نروژ دیدار و گفت‌وگو کرد.

نخست‌وزیر نروژ با ابراز خرسندی از ملاقات اخیر با حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در سازمان ملل متحد، برجام را دستاورد مهمی برای جهان توصیف و تاکید کرد که نروژ با جدیت، خواهان حفظ این توافق بوده و همچنان پیگیر رفع موانع همکاری‌های دو کشور و بهره مندی از نتایج برجام برای ارتقای روابط دو کشور است.

وی ضمن پیچیده توصیف کردن شرایط خاورمیانه اظهار داشت: سیاست کشورش حمایت از امنیت و صلح و کمک‌های بشردوستانه و حل مسالمت آمیز اختلافات در منطقه است.

صالحی نیز در این ملاقات خواهان گسترش و تقویت بیشتر روابط دوجانبه به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تجاری شد و ضمن قدردانی از حمایت نروژ از برجام بر لزوم حمایت جدی اتحادیه اروپا از این توافق تاکید کرد.

وی اقدامات کشورهای اروپایی در مقابله با سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال برجام را کافی ندانست و حفظ این توافق را در گرو مقابله جدی و صریح با سیاست‌های ترامپ، به ویژه از طریق اتحادیه اروپا بیان کرد.

پربیننده ترین خبرها