لغو سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به باکو به دلیل حضور وزیر دفاع ایران

لغو سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به باکو به دلیل حضور وزیر دفاع ایران
چهارشنبه 30 خرداد 1397 - 19:49

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دلیل احتمال حضور وزیر دفاع ایران در مراسم نظامی در پایتخت جمهوری آذربایجان، قید سفر به باکو را زد.

العالم - آسیا

منابع خبری از لغو سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به باکو  و به دلیل دعوت از وزیر دفاع ایران به این شهر خبر دادند.

 وبگاه «نیوز آرمنیا» روز چهارشنبه به نقل از رسانه‌های جمهوری آذربایجان نوشت: «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ (رژیم) اسرائیل سفر خود به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان را لغو کرد.

بر اساس این گزارش،  آویگدور لیبرمن قرار بود  در مراسم رژه نظامی به مناسبت  سالگرد تاسیس نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان که از بیست و ششم ماه ژوئن (سه شنبه هفته آینده) برگزار می‌شود، شرکت کند.

منابع خبری مدعی شدند که لیبرمن به محض اطلاع از دعوت «امیر حاتمی» وزیر دفاع جمهوری اسلامی  ایران در باکو، سفر خود به جمهوری آذربایجان را لغو کرد.

سفر لیبرمن به باکو درحالی لغو می‌شود که تل آویو روابط گرم نظامی را  با جمهوری آذربایجان دارد و  به ویژه در صنایع پهپادی به باکو کمک می‌کند. پیشتر گزارش‌هایی از وجود یک پایگاه پهپادی رژیم صهیونیستی در مرزهای جمهوری آذربایجان با ایران منتشر شده بود که مقام‌های این کشور منکر آن شدند.


سفر سال گذشته امیر حاتمی به باکو

این درحالی است که ایران با جمهوری آذربایجان روابط حسنه‌ای دارد و وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران  سال گذشته نیز به دعوت رسمی وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به این کشور سفر کرده  و ضمن دیدار با «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان، با مقام‌های بلند پایه سیاسی، دفاعی این کشور ملاقات و درباره توسعه مناسبات و همکاری های دفاعی ، نظامی وهمچنین پیرامون مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها