منبعی سوری خبر داد؛

ارتش سوریه صحرای شرقی «حمص» را کاملا آزاد و پاکسازی کرد

ارتش سوریه صحرای شرقی «حمص» را کاملا آزاد و پاکسازی کرد
چهارشنبه 30 خرداد 1397 - 21:14

منبعی نظامی در ارتش سوریه می‌گوید نیروهای این کشور توانسته‌اند منطقه بیابانی به وسعت 2500 کیلومتر مربع را از عناصر باقی‌مانده داعش پاکسازی کنند.

العالم - سوریه

منابع میدانی سوری از پاکسازی صحرای ریف شرقی استان حمص خبر می‌دهند.

یک منبع نظامی در ارتش سوریه امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرگزرای «اسپوتنیک» روسیه گفت: «ارتش ۲۵۰۰ کیلومتر مربع از صحرای سوریه واقع در ریف شرقی حمص را آزاد کرد.»

این منبع افزود: «صحرای ریف شرقی حمص که از جنوب "حمیمه" شروع شده و تا مرزهای عراق ادامه دارد، حالا از لوث وجود عناصر تروریستی داعش پاک شده است».

او گفت که ارتش سوریه این منطقه را که ۶۰ کیلومتر طول و ۴۵ کیلومتر عرض دارد، کاملا آزاد و پاکسازی کرده و توانسته مقادیر سلاح و مهمات تروریست‌های داعش را کشف و مصادره کند.

نیروهای «دفاع ملی» سوریه دوشنبه این هفته موفق شده بودند مناطق مهم و راهبردی «بئر عطشان، چاههای الورک، مناطق وادی اللویزه و تل شدید» در صحرای سوریه را به تصرف خود درآورند.

عناصر باقی‌مانده داعش طی ۲ ماه گذشته با استفاده از شرایط بد جوی، توانسته بودند به مواضع ارتش سوریه در صحرای سوریه حمله کرده و حتی مناطقی را اشغال کنند.

در جریان عملیات ارتش سوریه و نیروهای متحد که منجر به آزادسازی «تدمر»، «دیرالزور» و «المیادین» شد، پاکسازی صحرای سوریه به دلیل سعت زیاد و غیر مسکونی بودن آن، به آینده موکول شد.

با این حال، حملات اخیر عناصر باقی‌مانده گروه تروریستی داعش به مواضع ارتش سوریه، دمشق را بر آن داشت تا با پاکسازی این منطقه برای همیشه به حضور این عناصر در صحرای سوریه پایان داده و راه را برای حمایت ائتلاف آمریکا از تروریست‌ها در منطقه ببندد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها